Zoals iedereen hier al beweerd heeft..klopt je stellingname niet.

Meisjes worden dikwijls wat ouder geschat dan jongens.

Dat komt omdat meisjes lichamelijk èn geestelijk sneller volwassen worden dan jongens.

Meisjes zijn daarom doorgaans ook wat verstandiger en volwassener in hun gedrag en hun houding. Dit komt wat 'ouder'op de buitenwereld over.

Dit alles bij elkaar maakt dat de jonge dames al gauw voor wat ouder versleten worden.

Jongens zijn vaak wat stoer..om zich een houding te geven..maar juist door dat stoere gedrag geven zij blijk van hun onvolwassenheid.

Bij jongens werken gedrag en houding dus de andere kant op..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ben ik niet met je eens. Vaak worden meisjes ouder geschat, omdat ze make-up gebruiken. Sommige jongens van 16 jr zien er uit als 14.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij het vorige antwoord, heel vaak zie je meisjes lopen waarvan je op afstand denkt een jaar of 18/20 en dan zie je pas van dichtbij dat het hooguit een jaar of 14 moet zijn. Dit komt natuurlijk wel door de kleding, make-up, haardracht.

Bij jongens ligt het eerder in de lengte en de zwaarte van de stem, maar bij allebei kan je meestal wel aan het gezicht zien hoe oud ze ongeveer zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Sommige komen (te) stoer over en dan kan het ouder over komen, in het algemeen, zien meisjes er uiterlijk(met make-up) ouder uit.
Waarom jongens ouder geschat worden, is per type verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen gebruiken eerder schoonheidsmiddelen (Nederlands voor make-up) dan mannen. Bij schoonheidsmiddelen vallen ook middelen die rimpelvorming tegengaan. Verder zie je meer mannen met haargroeiuitval dan vrouwen, waardoor mannen er vaak ouder uitzien. Verder verven vrouwen eerder hun haar dan mannen, als ze grijze haren krijgen.
13 jaar geleden
Er is onderzoek gedaan naar de puberteit bij meisjes en jongens en daaruit bleek dat meisjes gemiddeld 1-2 jaar eerder in de puberteit komen dan jongens. Bovendien bereiken meisjes hun volwassen lengte en zijn geslachtsrijp na ongeveer vier jaar na het verschijnen van de eerste secundaire geslachtskenmerken. Jongens daarentegen, doen er zes jaar over en groeien relatief langzamer.

Bekijk een gemiddelde brugklas eens; de jongens zijn vaak nog echt basisschoolkinderen en de meisjes lijken al een stuk ouder en "ogen" volwassener. Jongens zijn dan vaak nog heel speels.

Dus ik ben het ook niet eens met je stelling dat jongens meestal ouder worden geschat dan meisjes. Bij mij is het vaak andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal vind ik dat meisjes ouder lijken dan ze in werkelijkheid zijn. Het zal wel komen door zaken als kleding, make-up en kapsel, maar ook gedragen ze zich vaak volwassener dan jongens van diezelfde leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisjes zijn eerder lichamelijk volwassen en lijken daardoor ouder. Op veel hogere leeftijd, heel globaal boven de leeftijd van 50 jaar, tonen vrouwen vaak ouder.