Aangezien we met z'n allen dezelfde planeet delen lijkt het me niet meer dan logisch dat we proberen met z'n allen er het beste van te maken, als zijnde één, globale samenleving. Op de lange termijn denk ik dat dat het beste is voor de mens, en de aarde.

Helaas heeft de mens in de vroegere stadia van zijn ontwikkeling een hoop individuele stammenculturen opgebouwd, waarin het "wij vs. de rest" hoogtij kon vieren. De gevolgen hiervan ondervinden we nu nog dagelijks. Laten we hopen dat we dat als samenleving snel achter ons kunnen laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De wereld trekt zich niets van ons aan.
14 jaar geleden
De wereld is één groot dorp en dan is het normaal dat we met iedereen handel drijven en dat is globalisering van de economie op zijn eenvoudigst.Geen protectionsme, vrije concurrentie en als die concurentie ooit eerlijk wordt , dan gaan we naar een duurzame globalisatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, alles wordt namelijk duurder en dat is goed voor de portemonnee van anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal is de werkelijkheid, hoe belangrijk wil je het hebben voor de wereld? De wereld is al globaal... Nu de politiek nog globaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de wereld is het denk ik een ramp. De aarde zal het op lange termijn niet boeien. De mensheid is wel in staat zichzelf te vernietigen - en is daar zo te zien druk mee bezig - maar de aarde overleeft ons wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze globe de wereld funktioneert binnen globalisering. Het is een totaal, maar ik betwijfel of die wel okè is. Globalisering is nauwverwant aan ongeveer als de ander. Culturen of het bijzonder zijn van mens en land dreigt hiermee een èèheidswordt te worden. Als we de mens accepteren zoals deze is en we staan open voor de medemens en voor jouw betrokken hebben we een mooie wereld. Een èènheidsworst hebben we al genoeg. Addy