Hoe kun je je kans op een prijs vergroten bij een staatslot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je winkans is 1 op 10 miljoen... Ik zou zeggen, hou het geld lekker in je zak.

Het beste antwoord

een straatje kopen (van elk eindcijfer 1 lot)
je wint dan gegarandeerd maar of je dan meer wint dan je inlegt, daar heb je gewoon veel geluk bij nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je 1 lot koopt, heb je altijd evenveel kans (of liever gezegd: even weinig kans)

Als je 10 x 1/5 lot koopt, heb je altijd prijs als je tenminste 10 verschillende eindcijfers hebt.

Maar hoe meer loten je koopt, hoe dichter je bij het gemiddelde komt van 60% retour van het ingelegde bedrag.
itsme
13 jaar geleden
Je hebt het minste verlies als je gewoon geen lot koopt, want gemiddeld verlies je. Maar de vraag is hoe je je kansen vergroot op een prijs, en dat is denk ik gewoon zoveel mogelijk loten kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kans is niet te vergroten met één lot. Ware dit wél het geval, dan was het geen loterij meer, maar een behendigheidsspel.
13 jaar geleden
Door niet te kijken of je gewonnen hebt.
Wel anderen vragen of die gewonnen hebben, als dat niet
zo is, wordt jou kans steeds groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het wisselen van je lot NA de trekking.

Dit is een raar staaltje statistiek, maar het verhoogt wel je kans.

Voor de trekking:
Je koopt 1 lot van de (gokje) 5.000.000 loten die er zijn.

Na de trekking:
Wacht een dag. De kans is groot dat je oudjaarsnacht al van een paar mensen hoort dat ze niet gewonnen hebben. Ook is er meestal nog niet bekend dat de jackpot is gevallen.
Stel dat er al 1 miljoen mensen om middernacht gekeken hebben. Om 1 uur 's middags is er nog geen jackpot winnaar bekend. Er zijn dan nog 4.000.000 loten over met kans op de jackpot.

Op dit moment zoek je iemand die een lot heeft waar hij nog niet naar gekeken heeft. En je ruilt met die persoon.

Op het moment dat je ruilt gaat je kans op de jackpot omhoog van 1 op de 5.000.000 naar 1 op de 4.000.000. En tadaa, je hebt een grotere kans.

-------
Klinkt het onwaarschijnlijk? Probeer dan eens dit voorbeeld. Je hebt nog steeds eerste lot. Maar op dit moment zijn er al 4.999.998 mensen die naar hun lot hebben gekeken. De jackpot is er nog niet uit, dus er zijn nog 2 loten over. De jouwe en 1 andere. Omdat je die van jou hebt uitgezocht uit 5.000.000 loten zou je nu moeten ruilen.