Ja, dat denk ik wel want er is zoals met alles altijd een punt waarop datgene wat positief leek uiteindelijk omslaat naar een negatieve tendens. The tipping point is een leuk boek hierover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wil ik wel eens lezen... even zoeken op... Gevonden en aan het downloaden nu... PDF en audiobook... dank je voor de tip...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1... Boek is er al... nu ben ik even weg... lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cool, geniet ervan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed boek, bijna uit een beetje outdated, maar idd interessant... dank je...

Andere antwoorden (5)

Hangt van 't type gedragsbeïnvloeding af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach welnee.. Wie loopt er nou achter de kudde terroristen aan?

Nee, ik denk dat gedragsbeïnvloeding over het algemeen een goede uitwerking heeft, mits degene vanuit de juiste kant beïnvloed wordt.
De media speelt hierin een belangrijke rol, wat door hen, naar mijn mening, prima uitgevoerd wordt.

De zogenaamde peergroep zal uiteindelijk de leider vroeg of laat verstoten, en alsnog zijn of haar pad kiezen.., als het nog niet te laat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Ik doe op mijn werk de hele dag niets anders dan gedrag beïnvloeden (heet ook wel opvoeden) en in de meeste gevallen leidt dit tot sociaal wenselijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt in het gezin is dat anders... Dank je voor je bijdrage... Ik zag dat zo nog niet... :-))
Ik denk dat terrorisme vaak een uiterst middel is van fundamentalisten (met welke overtuiging dan ook) die dermate extreem zijn dat men geen consensus zoekt, maar de ander hun wil wil opleggen.

De aanleiding is vaak onderdrukking, politieke spelletjes, etc, waardoor men dialoog niet meer als oplossing voor een conflict ziet. Je zou dit gedragsbeinvloeding kunnen noemen. Er ontstaat een patstelling omdat de meeste staten niet met terroristen willen onderhandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wedervraag als antwoord mag dat ook ? Komt ie :
Waar leidt het toe als de taal lijdt aan de verhaspeling van de woorden lijden en leiden ? Lijd dan de leider aan ziekte een groep met lijders van politieke partijen op een gegeven moment ? Legt dan straks de loodgieter een waterlijding aan in het gebouw van de bedrijfslijding ? Sorry dat ik zo puristisch over taal ben, maar ook met de als-dan-verloedering gaat het er op lijken dat het straks allemaal gewoon goed word gevonden, en dat leidt tot taal-terrorisme, en toename van spraakverwarring:
"Inderdaad, dus indan het morgen mooi weer is, dus dan Woals mij gunstig gezind is, ga ik naar een zekere ter aarde bestelling in Japan.
- Indan Anton Geessink ook naar Japan gaat.
- Heel goed, indan de ex-judobobo Anton Geessink, houder van de negende als, naar Japan gaat. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. Laten we danjeblieft nog wat democratischer denken. Zolang de taal nog een discriminatoire factor blijft, zijn wij nog een heel eind verwijderd van een Nederland zodan dat ieder zinnig mens voor ogen moet staan, toch?
- Ja. Professor, ik dank u voor dit gesprekje en graag tot als, dan maar...
- Heel goed.
- ...of tot dan, als maar.
- is ook correct. Graag gedaan en geen alsk."

Maar nu even on topic : Nee terrorisme wordt m.i. veroorzaakt door een te ongelijke verdeling van rijkdommen in de wereld en niet door meer gedragsbeïnvloeding. Je kunt gedrag op allerlei manieren beïnvloeden, zowel goed als fout of betekenisloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WoW +1