Hmm, als ik naar mijn familie kijk (helft aziatisch en helft europees), dan is er wel duidelijk verschil: veel van de europeanen hebben een creatief beroep, hoewel dat bij de aziaten helemaal niet zo is. Voor de meeste van die creatieve beroepen moet je flink wat fantasie hebben.
Ook de bedtimestories waren van de europeanen veel fantasierijker dan van de aziaten.
Maar dat is wel een hele kleine testgroep, aangezien dat ook door iets anders kan komen (bijv. ervaringen, opvoeding, geloof, enz.).
Als je het op bovenstaande basseert, kom je uit op de Europeanen. (Maar doe dat maar niet, het is veel te klein en onnauwkeurig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Fantasie is persoonsafhankelijk, niet ras-afhankelijk...
Waarom omdat een ras in feite niet bestaat als ANDER mens, het is allemaal dezelfde mens... Maar anders opgebouwd, andere uitvoering, maar van binnen is er totaal geen verschil.. En fantasie zit in het binnenste verankerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Eens, met een heel klein opmerkinkje:
Binnen de mensheid bestaan helemaal geen rassen. Hitler vond van wel, maar die tijd is gelukkig voorbij. Wel +1!
Ik denk dat iets als fantasie niet is vast te stellen, zeker niet bij hele bevolkingsgroepen. Het is al lastig om van 1 persoon echt te bepalen hoeveel fantasie hij/zij heeft, want dat is iets want in de privacy van je hersenen gebeurd. Laat staan van grote groepen mensen.
Bovendien zijn we lichamelijk misschien (lichtelijk) verschillend (andere allergieën, meer of minder aanleg voor bepaalde afwijkingen), geestelijk zijn we toch wel min of meer hetzelfde.
Het enige waar je aan zou kunnen denken is cultuur die fantasie aanmoedigd of juist ontmoedigd. Hier zullen veel mensen misschien zeggen dat dit in Azië meer ontmoedigd zal worden, maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien is daar wel onderzoek naar gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof in MENSEN, en in de fantasie van MENSEN zonder daar een ras of religie aan te koppelen. En over welke fantasie hebben we het hier? De fantasie om ontdekkingen te doen, de fantasie om eten te bereiden?

Hoe kun je mensen in twee groepen splitsen en daar een balans uit opmaken met een woord als fantasie wat zoooo breed is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou niet durven zeggen dat er wat fantasie betreft een verschil bestaat. Ik heb niet veel Aziatische literatuur gelezen, maar voor mij doet een roman als 'de sleutel' van Junichiro Tanazaki niet onder voor onze beste romans.
Hooguit kan het zo zijn dat cultuurverschillen er voor zorgen dat Aziaten minder gauw over hun fantasieën praten.