Zijn de publicaties van wikileaks kennisvermeerderend of is het pure sensatiezucht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha,ha naast mijn springende kat, nu jou hondjes, leuk hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop voor het meest linkse hondje,dat ie niet in aanraking komt met het (prikkel?) draad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, 2e van links en het lijkt me idd prikkeldraad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat net goed gaat ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ook al zo'n soort vraag gesteld, werd verwijderd omdat het geen kennisvermeerderende vraag was :X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimberly, je zult ondertussen wel gemerkt hebben,dat de verschillende mods er ook verschillende meningen op na houden over wat wel en wat niet kennisvermeerderend is!
Ik had ook niet verwacht, dat deze vraag zou blijven staan.

Het beste antwoord

Voor de Amerikanen kennisvermeerderend, ze zullen nu wel maatregelen nemen tegen het uitlekken.
Voor de politiek in veel landen ook nuttig om te weten wat ze in Amerika uitspoken en van je vinden.
Voor de leken; leuke sensatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of dit het meest correcte antwoord is, maar het geeft exact weer, hoe ik er over denk! Vandaar dat ik jou antwoord als het m.i. beste kies.

Andere antwoorden (4)

Het is de waarheid, het is een strijd tegen de gesloten overheden. Nu hebben wij de kennis dat er duizenden burgers zijn doodgeschoten tijdens de missies in Uruzgan. Ook Nederlanders hebben onschuldige dorpelingen dood gemaakt, kinderen, moeders en vaders.

Dit is niet het enige, eindelijk is bevestigd dat die kernwapen tóch in Nederland opgeslagen is. Iets waar de overheid alleen maar over zwijgt.

Wikileaks is openheid. Voor de een sensatie, maar daar is het niet voor bedoeld.

Het is een strijd, een strijd voor meer openheid in de politiek en van overheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat overheden ons burgers manipuleert. Zo ook met de publicaties op wikileaks..

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel, die site krijgt ook geld om dingen te kunnen publiceren.. En waar komt dat geld vandaan? Juist..
Dus wie zou er het meeste invloed hebben op dingen die wel of niet worden gepubliceerd? ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje van beide.

Het nadeel van Wikileaks is dat de afkomst niet geverifieerd kan worden en dus de betrouwbaarheid ook niet! Zo kan er onnodige propaganda gecreëerd worden. Er zijn nogal wat mensen die denken dat de overheid heel wat voor ons achterhoud, deze mensen worden nu zeker gestimuleerd door Wikileaks, maar mensen: geloof niet alles wat je op internet leest! Zeker niet nu de bron niet achterhaald kan worden. Ik geloof best dat we niet alles weten, maar ik wil daarbij ook geloven dat we niet alles hoeven te weten! Wij zijn, als 'gewone' burger, nou eenmaal niet van alles op de hoogte, anders zou er alleen maar paniek ontstaan. Uiteraard kunnen bepaalde -overheids-handelingen niet door de beugel, maar als ze al met die handeling wegkomen, wat verwacht jij dan er tegen te gaan doen?

Aan de andere kant is het wel een controlemiddel. De hele media en bevolking struikelt erover, waardoor mensen op het spreekwoordelijke matje geroepen worden. Dit geeft de burger dan weer een betrouwbaarder gevoel.

Al met al denk ik dat we het concept Wikileaks te veel opblazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kennisvermeerderend, waarom zou iemand anders zoveel op het spel zetten, en waarom zou er anders zo wanhopig geprobeert worden wikileaks in de lucht te houden.