Als je iemand niet herkent terwijl hij wel weet wie je bent, hoe kun je dan subtiel vragen wie de ander is?

Toegevoegd na 42 minuten:
Het gaat vooral om zakelijke relaties die onverwachts binnenlopen die ik niet meer herken, wat soms nogal gênant is.

13 jaar geleden
2.2K
flyingcrow
13 jaar geleden
Blij dat ik de enige niet ben,en ben blij met de goede tips hier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenning ook hier :/

Het beste antwoord

Vraag. Het emailadres!
Staat vaak een naam in en je kan altijd wel een smoes bedenken (binnenkort een feestje)

Toegevoegd na 53 minuten:
Gewoon direct om z'n kaartje vragen aamgezien je je klapper met contactinfo kwijt bent!!! Onder het mom van..... Voor dat ik het vergeet geef even je kaartje!!! Mocht je die smoes vaker willen gebruiken dan 1 keer dan kan je zeggen heb ik je nou al gezien nadat ik al m'n kaartjes ben kwijtgeraakt?? (Dan kan je hem alsnog maar 2x gebruiken)

Wat ook altijd goed werkt en mijn baas regelmatig doet is om degene wiens naam hij niet weet voor te stellen aan mij waarna zijn zakelijk contact zijn naam + functie aan mij meld en ik dit direct herhaal.

Oh bent u nou Jan Janssen van de Bureaustoelenspecialist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je vraagt "Wanneer hebben we elkaar ook alweer voor het laatst gezien?", dan krijg je waarschijnlijk wel een bruikbare hint!
bamibal
13 jaar geleden
Ja je komt me ergens bekend voor maar waarvan ook al weer, Het is al zo'n tijd geleden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goh dat is lang geleden, dat je mij nog herkent...
heb je facebook? of hyves?...

Toegevoegd na 11 minuten:
of, hoi dat is lang geleden, geef me je naam en adres stuur ik je een kerstkaartje ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachend vragen of die ander jouw geheugen ff wil opfrissen.

Zo doe ik het wel vaker want ik ken zooooveel mensen dat het een onmogelijke taak is geworden om ze allemaal nog bij naam te kennen.

We hebben ook allemaal héél véél informatie te verwerken waardoor het helemaal geen schande is om toe te geven dat jouw geheugen jou even in de steek laat hoor.

Oefen eens in de spiegel en stel de vraag.
Hé knapperd, wie ben jij nu ook alweer?

Plezier gegarandeerd hoor ;-)

Bedankt alvast Bedankt voor deze leuke goeie vraag.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat volgens mij in deze kwestie een goeie vraag zou zijn is de volgende:

IS het nogal gênant?
of
Ben jij degene die dat er van maakt?

Geen mens die er om maalt dat jij iemand niet direct herkent als jij daar zelf geen punt van maakt.

Dit schrijf ik vanuit ervaring hor.
Ik weet dus heel goed waarover ik het heb als ik daar zo kordaat een antwoord op geef.

Hoog tijd om aan die zelfzekerheid van jou te werken.
Ga eens wat vaker voor de spiegel staan en GlimLach eens wat vaker tegen jezelf.
Een mens is al gauw geneigd om zichzelf TE serieus te nemen.
Niet aan toegeven dus... ook in het zaken doen is HUMOR een ONMISBARE factor.

Als jij het ijs breekt door jezelf niet zo naar beneden te halen dan gaan anderen daar vanzelf ook anders mee om. JIJ en niemand anders bepaalt 'hoe' er op jou gereageerd wordt. Je trekt datgene aan wat jij met jouw Gedachten uitstuurt... Begrijp je?

Veel plezier ermee en Gouden zaken wens ik jou toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dankje GerdaMaria!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord! +
Ik heb het zo vaak! Ik geef een hand en zeg dan op z`n charmantst; " Hallo, hoe is het met jou? Ach, help me even,
ik ken je wel maar kan niet meer op je naam komen, tja, we worden ouder hè"? Niemand neemt het je kwalijk want iedereen zegt altijd; " Ja, daar heb je helemaal gelijk in, vroeger kende ik al die namen maar nu kan ik er ook vaak niet opkomen, ik ben gelukkig niet de enigste merk ik nu". Vaak heb je dan meteen een geanimeerd gesprek, want je hebt een sort lotgenoot gevonden.
Echt, je moest eens weten hoeveel mensen er last van hebben. De tijd nu is gewoon te snellevend om lang bij een naam stil te blijven staan en deze ook echt op te slaan in het netwerk van ons brein.;)
amc
13 jaar geleden
Eerlijkheid staat boven alles en wordt het meeste gewaardeerd.

Dus zeg: ik ben erg slecht om gezichten te onthouden (en namen), ik kan je je niet echt herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dezelfde ervaring maar dan andersom. Ik kwam laatst bij de drogist iemand tegen waarvan ik dacht dat ik hem een kende. Nadat ik een heel verhaal tegen haar had verteld bleek hij iemand anders. Zulke persoonsverwisselingen komen bij iedereen wel eens voor. Heb je dan geblunderd? Nee. Eigenlijk vangen mensen het wederzijds wel op. Je kunt later altijd zeggen ik heb je verwisselt met iemand die een beetje op je lijkt. Ken je mensen niet bij gezicht kun je kleine notities maken van hun namen gekoppeld aan een uitgesproken trekje of stem. Dat helpt echt

Toegevoegd na 7 minuten:
nadat ik een heel verhaal tegen 'haar' had verteld. Haar moet in die zin natuurlijk hem zijn. ik verwisselde hem ook met die ander doordat hij eenzelfde soort kapsel had (het lijkt wel of we op elkaar willen lijken))