je word bedreigd via smsjes door je ex wat kun je dan doen? de politie doet er niks aan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou BIJNA zeggen: een keer flink in elkaar laten rossen door een paar potige vrienden of een goede cursus nemen en het zelf doen. Maar dat zeg ik dus bijna, he. Is-ie nou helemaal besodemieterd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft de politie een reden waarom ze er niets aan doet? Bedreiging is strafbaar, en als je via SMS wordt bedreigd is schuld van de dader gemakkelijk te bewijzen. Hebben ze je aangifte wel opgenomen? Zo nee, teruggaan, en eisen dat je aangifte wordt vastgelegd. Dat is je recht.

Antwoorden (8)

Nummer blokkeren.
Of een ander telefoon nummer nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe neemt dat de dreiging weg? Het gaat niet om onaangename berichten die ze liever niet leest, maar om bedreigingen.
Je kan een aantal dingen doen:

Of gaat alles bewaren (soort logboek bijhouden) en je legt het toch steeds weer bij de politie neer (wellicht gaan ze hem dan een keer aanspreken)

Of je vraagt familie of vrienden van hem of ze met hem kunnen praten.

Of je neemt een ander nummer.

Het ligt er eigenlijk een beetje aan hoe serieus jij de bedreigingen zelf neemt (en zou moeten nemen)
Als jij er bang van wordt, dan helpt het ws niet om alleen een ander nummer te nemen, omdat hij dan wellicht wel iets anders zoekt. Dan moet je bij de politie blijven aankloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om ernstige bedreigingen gaat dien je zeker de politie te verwittigen en hen te vragen om er proces verbaal van te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je telefoon de mogelijkheid heeft om nummers te blokkeren, dan zou ik dat nummer blokkeren. Mocht dat niet kunnen en je wil toch van het ge-emmer af zijn, dan nam ik vandaag nog een nieuw nummer!
Misschien dat dat weer wat lastiger wordt met een abonnement, maar dan ben je wel van het gedonder af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie is verplicht om een aangifte hier van op te nemen.
( ook al willen ze dat nog wel eens weigeren)
Ga alsnog aangifte doen van bedreiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de site van slachtofferhulp. Onder stalking staat o.a. ook telefoonterreur. Misschien dat zij je verder op weg kunnen helpen.

http://www.slachtofferhulp.nl/index.php?contentID=109
13 jaar geleden
De procedure die ik in Belgie gevolgd heb is de volgende : sms laten registreren door een deurwaarder(150 euro) en ook schriftelijk in drie exemplaren. Daarna via advokaat (500 euro) klacht indienen bij een burgerlijke rechtbank. Dan wordt de stalkster ondervraagd, de gsm gescreend en gelocaliseerd. In mijn geval ging het over 212 sms en de stalkster heeft voorwaardelijk 3 mnd gekregen na neerlegging van de klacht.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het simpelste is een ander(geheim) nummer nemen!