hoe werkt de belgische subsidie op zonnepanelen

Rondom Nederland wordt op dit moment erg veel door de overheden gestimuleerd in de aanschaf van zonnepanelen.Zie Belgie en Duitsland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voorlopig is de regel nog dat men enkel subsidie kan verkrijgen wanneer men de installatie laat uitvoeren door een erkende installateur. Wat men ook als een subsidie kan beschouwen ,al is het eerder een belastingsvoordeel dat men 40% van de faktuur of een MAX van 3.380 euro (plus de opcentiemen)terug kan bekomen van de belastingen.Velen zien hier echter een mogelijkheid zitten en splitsen hun faktuur over 2 of 3 jaar op rij ,zodanig dat ze meermaals dit bedrag in de belastingbrief knn inbrengen. Al is er nu sprake van dit over 4 jaar te splitsen! Zo is er ook nog de subsidie (premie) van de gemeente die men best eens opzoekt daar dit van gemeente to gemeente er kan verschillen.Handige tool daarin is de premiezoeker. Zo krijgt men op iedere kwh dat men maakt of liever per 1000 kwh dat men maakt een subsidie (voor 20 jaar) van 450 euro van de VREG.Of Groene stroom certificaten genoemd
fremar