Wat zet je op een brief als diegene verhuist is maar ook geen post meer van de afzender wil ontvangen (reclame etc)

Mijn opa is verhuist naar verzorgingstehuis, maar leest dit soort post niet meer.

Hoe kan ik dit erop zetten? Retour afzender......geen interesse?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus wat zet je op de envelop als je deze terugstuurt?

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor geadresseerde post, waarin geen interesse in is.

13 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Als je je ooit ergens voor hebt aangemeld, dan moet je dit ook weer opzeggen. Deze bedrijven mogen de reclame post anders gewoon blijven sturen en denken ze dat je het nog altijd graag ontvangt.

Door te verhuizen zonder een adreswijziging door te geven lost dit niet vanzelf op en komt deze post nog lange tijd aan op het oude adres, misschien heeft de nieuwe bewoner er wat aan of hij gooit het zo de ton in.

Vaak kopen deze bedrijven klantenbestanden op zodat ze je nieuwe adres weten te bemachtigen en zal de post alsnog op de nieuwe deurmat belanden.

Je zou dus een opzegging moeten sturen aan alles en iedereen waarvan je niet langer wat wilt ontvangen. (Tips: bron1)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je geen reclame en krantjes meer wilt ontvangen kan je een NEE/NEE sticker bij de gemeente halen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Misschien bedoel je dit niet? Ik vind je vraag niet helder.....
13 jaar geleden
Je schrijft gewoon RETOUR AFZENDER, GEADRESSEERDE IS VERHUISD.

Als je geen nieuw adres opgeeft kunnen ze het nergens naar toe sturen dus dan stopt het.
itsme
13 jaar geleden
retour afzender geadresseerde is verhuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon alles doorkrassen en erop zetten retour afzender. geadreseerde verhuist, adres onbekend.

deden wij ook met die post van de vorige bewoners van ons huis
13 jaar geleden
Ik denk dat het, makkelijker is om een mail te sturen naar de desbetreffende bedrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ook een mail sturen, met de vraag om niets meer te sturen....anders riskeer je dat het automatisch blijft verder lopen of dat ze hem nog gaan opsnorren in het rusthuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens beter zeker weten dat de post stopt dan niet helemaal zeker zijn. voorkom ellende
Het is een beetje luguber (en op het randje, vind ik zelf), maar als je erop zet "geadresseerde is overleden" krijg je, als het goed is, gegarandeerd geen post meer. Anders willen ze nog wel eens zich niks aantrekken van je "geen interesse meer".

Dit las/hoorde ik ergens als tip tegen ongewenste geadresseerde reclame.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh sorry, ik zie nu dat het om je opa gaat die naar het verzorgingshuis is verhuisd. Dan is bovenstaande tip van mij erg ongepast, excuus hiervoor. Ik sluit mij aan bij de vorige antwoorden: geadresseerde is verhuisd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak heeft de post retour sturen bij geadresseerde reclame geen zin, omdat de bedrijven de reclame niet zelf sturen, maar dat uitbesteden aan een extern bedrijf. Deze post kun je blokkeren door je opa in te schrijven bij postfilter op www.postfilter.nl. (In tegenstelling tot wat de site suggereert kun je ook post blokkeren voor mensen die niet zijn overleden.)

De post die je na inschrijving op die site nog ontvangt kun je, zoals hierboven beschreven staat terug kunnen sturen met de text "Retour afzender, geaddresseerde is verhuisd". (Verhuisd in dit geval dus met een d op het einde.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Retour afzender, adres uit bestand halen a.u.b.