Wat houdt een schorsing in?

Afgelopen week had ik een beetje ruzie met iemand. Op een gegeven moment kon hij het niet meer hebben, en heeft hij mij een klap gegeven (ik heb niet teruggeslagen). Daarvoor is hij de rest van de dag geschorst (Ja, redelijk strenge school!); Wat zijn de consequenties voor hem dat hij geschorst is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Wanneer hij dit de volgende keer doet --dus herhaald agressief gedrag--- zou hij opnieuw,maar dan voor langere tijd,kunnen worden geschorst,en daarna zelfs van school gestuurd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar, als hij dus nu zijn lesje wel heeft geleerd, maakt deze mogelijke éénmalige schorsing dus niets uit, zeg jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,in principe niet,maar hij moet wél zich daarna gewoon normaal gedragen. Zijn schorsing zal wél ongetwijfeld in het schoolbestand blijven staan,dus een volgende keer wordt de straf ongetwijfeld zwaarder.
Dat hangt van het reglement van jullie school af, sla de regels er eens op na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schorsing houdt in dat iemand tijdelijk de toegang tot b.v. een school wordt ontzegd.

Het dient enerzijds als een straf en anderzijds als een soort periode van bezinning.

Na een meerdere schorsingen kàn de school overgaan tot een veel strengere maatregel. Namelijk iemand blijvend van de school verwijderen.

De consequenties voor die persoon hoeven in eerste instantie niet ingrijpend te zijn..maar wèl als hij/zij in zijn/haar gedrag volhardt.

Met andere woorden: Als hij/zij zijn /haar gedrag niet wijzigt kàn dat leiden tot verregaande gevolgen voor de rest van zijn/haar leven..dus ten koste gaan van zijn/haar opleiding.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zetten in je dossier waarom je geschorst bent & dat je geschorst bent.
bij ons houd schorsing in dat je een hele dag in de studie straftaken moet maken.