Naar aanleiding van de leeftijdvraag; Nu je de leeftijd van de mensen weet; ga je dan anders kijken naar de antwoorden die worden gegeven?

Extra uitleg; Dat je bijvoorbeeld meer waarde hecht aan een antwoord van iemand die wat ouder is, dus meer levenservaring heeft? Of misschien iemand van je eigen leeftijd, of dat je bijvoorbeeld meer duimpjes omhoog geeft aan een goed antwoord van iemand die jonger is dan de rest? Ik ben benieuwd hoe hier tegenaan gekeken wordt.

Ik ben van mening dat het niet uitmaakt wie de antwoorden geeft. Juist door de leeftijdsverschillen wordt er vanuit verschillende referentiekaders gekeken en kunnen antwoorden vanuit een andere hoek worden gegeven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee hoor, ik ga echt niet anders naar antwoorden kijken nu ik zou kunnen achterhalen hoe oud degene (ongeveer) is die geantwoord heeft. Ten eerste is het nog maar de vraag of diegene ook echt zijn/haar leeftijd heeft neergezet, daarbij maakt het in mijn ogen niet uit hoe oud iemand is. Een mening blijft een mening, en een goed antwoord blijft een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ha, die Anouska;

Hoezo, denk je soms dat ik al de leeftijden die bij de namen horen nog ga onthouden ook? Op mijn leeftijd? Ik kijk wel uit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens. Verschillende referentiekaders zijn op een site als deze heel erg welkom. Overigens denk ik dat leeftijd niks zegt over de hoeveelheid levenservaring. De hoeveelheid levenservaring is afhankelijk van hoeveel je mee hebt gemaakt, zowel qua fysieke- als gedachte-ervaringen. Ik ken mensen van 15 die een heel stuk wijzer zijn dan mensen van 50. Ik beoordeel mensen op basis van hun antwoorden, niet op basis van leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle leeftijden "gelezen" heb, en zeker geenenkele onthouden. De site draait om vragen en antwoorden. Het zijn woorden op mijn computerscherm, niets meer en niets minder. Het antwoord op een vraag beoordeel ik op de mate waarbij het een oplossing schenkt aan het antwoord. Dus; nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Ik zou niet weten, waarom ik de vragen en antwoorden anders zou gaan bekeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk het niet. Ik zal nog steeds puur naar het antwoord blijven kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga echt geen lijstje bijhouden met alle kenmerken van een GV-deelnemer.

Ik schat ieder antwoord afzondelijk op waarde. Soms kom je er dan achter dat je het vaker met de een eens bent dan met de ander. Iedereen heeft toch altijd wel een beetje zijn eigen invalshoek waaruit ze antwoorden en oordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik kijk er niet anders tegenaan.
Een persoon van 20 kan in zijn kortere leven wel veel meer hebben meegemaakt dan een veertiger.
Ik blijf antwoorden beoordelen op het antwoord zelf of de motivatie die erbij gegeven wordt en daarbij maakt het me dan niet uit of die persoon onder de 16, boven de 65 of alles wat er tussen valt is.

Daarnaast ga ik ook echt niet bij iedereen onthouden hoe oud die is en om nu bij elke vraag terug te bladeren naar deze om te kijken hoe oud die persoon ook alweer is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niks doet met de leeftijden (onthouden, terugzoeken etc)- wat ik overigens helemaal begrijp- dan snap ik niet helemaal wat dan de nut van je vraag over de leeftijden was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was gewoon benieuwd wat ongeveer de leeftijd was van sommigen die je hier nogal vaak tegenkomt, kijken of mijn schatting een beetje overeenkomt met de werkelijkheid. Getuige het aantal antwoorders en reacties (en duimpjes) vind iedereen het wel leuk om dit te weten. Goed, het kan zijn dat ik incidenteel bij iemand wel eens terug ga bladeren om te kijken naar zijn ongeveer leeftijd.
Dat maakt niets uit. Trouwens het antwoord wordt gedeeltelijk door jezelf gegeven, want de bevestiging van verschillende invalshoeken en verscheidene belevingen alleen maar ten oede kmst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er wel anders naar kijken maar daar kan je niks aan doen dat is onderbewust je hebt altijd (als je iemand niet kent een beeld bij die persoon en als die persoon zegt dat die 9 is dan veranderd dat beeld heel erg natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is hooguit een bevestiging van wat je al verwachtte, er verandert niets in mijn antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet. Leeftijd is maar een getal en zegt niets over wijsheid, inzicht en levenservaring. Er zijn mensen van boven de 50 die niets zinnigs te zeggen hebben (en dan bedoel ik trouwens niet hier op GV :))