Wat zijn veel/de meest voorkomende werktijden in Amerika?

In Nederland komt bijvoorbeeld 8.00 - 16:30 veel voor.
Ik moet denken aan het liedje van Dolly Parton: Working nine to five.

Werken ze daar echt van 9.00 tot 17.00 ? Of waren dat tijden die gewoon mooi klonken in de tekst van het liedje?

En hoe lang hebben ze daar lunchpauze? Begrijp dat de meeste Amerikanen geen lunchpakket mee naar hun werk nemen en ergens wat gaan eten, maar dat kost denkelijk meer tijd dan dat half uurtje wat we in Nederland aan pauze hebben...

Wie weet hier iets meer over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede vraag

Het beste antwoord

De gewone Amerikaanse werknemer draait meer uren dan de gemiddelde Europeaan. Van een 35-urige werkweek heeft niemand in Amerika ooit gehoord, laat staan van een ATV-dag. Maar het is vooral in de lengte van de vakanties dat Amerika zich onderscheidt van Europa. Meer dan twee weken zit er voor de meeste Amerikanen niet in, terwijl Europa gewend is aan vijf à zes weken. Amerikanen maken een langere werkweek dan Europeanen. Ze werken zelfs langer dan Japanners.
Volgens sommigen zit het in hun genen, worden Amerikanen geboren als werkbeesten. Volgens anderen worden ze zo gemaakt en hoort het bij het Amerikaan-zijn.
In het midden van de jaren negentig werkten Amerikaanse werknemers in de productiesector per jaar 320 uur meer (ongeveer twee maanden) dan hun collega's in Duitsland en Frankrijk. Schorr stelt vast dat Amerikanen hun extra productievermogen niet hebben omgezet in extra vrije tijd, zoals Europeanen, maar in extra inkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

net zo variërend als in nederland