Hoe is het mogelijk dat iemand wordt aangerand?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel dus: als je wordt aangerand dan kan je je er toch tegen verzetten.

dus: hoe kan degene die wordt aangerand, aangerand worden. want diegeen kan zich verzetten.

Toegevoegd na 11 minuten:
Stel bij bijv. een meisje van 13 en een jongen van 16

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk jij dat dat meisje van 13 het kan winnen van een jongen van 16???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat zij echt niet winnen nee. Een meisje van 13 heeft de kracht van mijn dochter van 12. Een jongen van 16 heeft zo'n beetje mijn kracht. Ik kan m'n dochter met 2 vingers aan als ik zou willen. Ik snap sowieso niet hoe je deze vraag kunt stellen. Verzetten ok, maar je weet toch ook wel dat er in een gevecht praktisch altijd een winnaar is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm, ik ga niet de aard van deze vraag vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval speculeren wij wel vrolijk dat jij die jongen van 16 bent ;)

Antwoorden (16)

Dat is mogelijk omdat er altijd 'gestoorden' in onze samenleving rondlopen...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze wereld lopen rare mensen rond die dat gewoon doen

Toegevoegd na 9 minuten:
Denk je nu echt dat mensen die verkracht worden zich niet proberen te verzetten?
Soms zijn ze verlamd van angst
13 jaar geleden
Omdat er gestoorden rondlopen, en de straf die zij
ervoor krijgen is belachelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn helaas genoeg zieke geesten op de wereld.
Je kunt proberen je te verzetten, maar als jij een meisje van een jaar of 15 bent en er komt een grote sterke man aan die je aan wil randen, dan is er sprake van een groot krachtsverschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
verkrachting komt ook bij jongens voor. oudere worden er ook mee geconfronteerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet ik, maar ik noemde maar een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar het krachts verschil speelt wel mee.... jammer genoeg
Het feit dat mensen dingen met je kunnen doen die je zelf niet wilt, hebben meestal te maken met het simpele gegeven dat de aanrander fysiek sterker is. Dan kun je je verzetten wat je wilt, maar ben je bij voorbaat kansloos. Plus dat je verzet nog eens extra agressie, dus arenaline, dus kracht kan oproepen en je helemaal het onderspit gaat delven. Zo moeilijk is het dus niet. Sterker nog, voor een gemiddelde man is het fysiek beslist geen grote uitdaging een gemiddelde vrouw te overmeesteren - ook als ze niet wil. Daarom komt het ook zo verschrikkelijk veel voor, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ik je misschien even prive kunnen spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreken wordt lastig, maar je kunt me wel PB'en.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, dat bedoelde ik
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed antwoord, Marleen. Voeg daaraan toe dat een aanrander soms een mes bij zich heeft - hoe wil je je dan verzetten? Verder zijn er meer dingen die onder de term aanranding vallen. Stel dat je in een grote menigte staat, en iemand grijpt je ineens bij je borsten, of steekt zijn hand tussen je benen. Hoe kun je je ooit verzetten tegen zoiets onverwachts? Toch valt dit (terecht) ook onder aanranding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal gelijk in. Je verzetten kan soms heel iets helpen (doordat je ongewenst wellicht de aandacht van omstanders trekt), evenals een zelfverzekerde uitstraling die je iets minder makkelijk potentieel slachtoffer maakt, maar er zijn gewoon geen manieren om het echt te voorkomen. En uiteindelijk overkomt het meer dan driekwart tot zelfs 90 % van de vrouwen (en een onbekend percentage mannen !) minstens eens in haar leven, variërend van heel 'licht' (ongewenste intimiteiten) tot heel zwaar (verkrachting).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord Marleen +
overmacht qua kracht, en het verrassingselement.
als je op de fiets zit, en iemand komt naast je fietsen, en geeft je een enorme duw, zodat je voor je het weet op de grond ligt, met de aanrander bovenop je, wat doe je dan?
of je zit in de bus, er gaat een man naast je zitten.
net voor hij de bus weer verlaat, grijpt hij even snel tussen je benen, wat doe je dan?
je delft gewoon het onderspit helaas.
13 jaar geleden
Aanranding is een ruim begrip.
Soms is het overwicht zo groot, dat de persoon niet eens in het verweer durft te komen.
Angst, schrik, het niet eens beseffen wat haar overkomt.
Ik heb wel een link voor je, wat aanranding exact betekend en wat er allemaal onder valt.

Als je het daar zo leest, zie je, dat je aangerand kunt worden, zonder eigenlijk het besef, dat je aangerand word.
Maar dan heeft de aanranding al plaatsgevonden.

Je kan je er wel tegen verzetten, door bijvoorbeeld een cursus zelfverdediging te volgen, maar vaak genoeg, heeft de aanranding dan al plaatsgevonden.
Alleen je voorkomt ermee, dat een aanranding overgaat in een verkrachting.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik ben vergeten te vermelden.
Als zij is aangerand is geworden, altijd proberen dit tegen haar ouders te vertellen, en zorgen dat ze aangifte ervan durft te doen bij de politie.
Het is een strafbaar iets, wat dus bestraft moet worden.
Veelal durven de meisjes dit niet, uit schaamte, maar de dader denkt dan dat zoiets normaal is, en dit bij iedereen zomaar kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanranding en verkrachting zijn twee verschillende dingen, bij verkrachting kan je je verzetten alleen dit kan niet helpen, de ander is te sterk, of je wordt bedreigd met een wapen, of je bent bedwelmd door zonder dat je het weet wat in je glas gekregen te hebben.

Aanranding is kleiner dan verkrachting (kan wel net zo erg zijn) een aanranding kan namelijk al zijn dat als iemand langs je loopt even in je kruis grijpt. Daar kun je je niet tegen verzetten omdat het heel snel gaat en onverwacht, je zou je hooguit kunnen verzetten tegen een verder gevolg van deze eerste actie, neemt niet weg dat de aanranding dan al heeft plaats gevonden.

Bij vrouwen zijn de borsten erg makkelijk te benaderen en iemand kan je eigenlijk heel makkelijk en snel even bij je borst pakken, ook dat is aanranding.
13 jaar geleden
veel slachtoffers van aanranding of verkrachting zijn te verbaast verrast en of bang of zich te verweren bij een dergelijke aanval door de impact van de gebeurtenissen ''bevriezen''zij het feit dat in veel gevallen de dader een bekende is maakt het ook niet makkelijker om tot daadkrachtig handelen over te gaan om de dader op andere gedachten te brengen wat heel begrijpelijk is maar doodzonde want het overgrote deel van de belagers staakt zijn handelingen bij tegenstand van het slachtoffer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angst en verrassing speelt een rol, zoals al genoemd.
Daarnaast worden mensen soms bedreigd: als iemand met een mes of iets dergelijks tegenover je staat kan het zijn dat je denkt: 'Als ie maar in een goed humeur blijft'- overleven is dan belangrijker dan onaangetast blijven.
'Je kunt je er toch tegen verzetten' gaat dus heel vaak niet op helaas.
Hopelijk hoef je het nooit proefondervindelijk te ontdekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aanranding is het aanraken van de private gedeelten van het mannelijk of vrouwelijk lichaam...

het is in principe niet moeilijk om snel iemand tegen de muur te duwen en te tongen, en tegelijkertijd met je handen probeert 'iets beet te houden' of te betasten.

vaak zijn de mensen die aanranden sterker dan hun slachtoffer, daarbij komt ook dat als iets heel snel gebeurd, je in feite te weinig tijd en reactiesnelheid hebt om de 'aanval' te voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch heb je gelijk als je zegt..iemand kan zich toch verweren.

Helaas is de praktijk van een aanmerkelijk gecompliceerder aard.

Veel meisjes verstijven van angst, schrik en afschuw als ze geconfronteerd worden met iets vreselijks als dit.

Sommige van hen zijn zelfs niet eens in staat om om hulp te schreeuwen.

Vergeet niet dat zoiets voor een meisje/vrouw zo ingrijpend is dat ze compleet verbijsterd een apathische toeschouwster worden van het misdrijf dat zich aan hun lichaam voltrekt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms kan je helemaal niks doen.
ik heb het zelf meegemaakt toen ik een jaar of 14 was, ik was in een zwembad,
en zat in het water op zon soort bankje onder water.
een man pakte mij vast en er was verder niemand in dat buitenbad.
op een of andere manier was ik helemaal verstijfd en kon niks doen, hij was ook veel sterker.

later zag ik een vrouw zwemmen en ik riep heel hard mam en toen schrok die man en liet mij los.
en toen ben ik weg gegaan door achter die vrouw aan te zwemmen
13 jaar geleden
uhm....effe op voorgaande ingaan...
een aanranding is een mislukte verkrachting = het slachtoffer is kunnen ontsnappen.

verkrachting gebeurt ofwel door overmacht , ofwel door bedwelmende middelen,manipulatie en bedreiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel wat meisjes die zich hebben verzet leven jammer genoeg niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra iemand zich MOET VERZETTEN is de situatie eigenlijk toch al niet goed, of wel?