Wat KAN ik doen!!! HELP!

Iemand steekt telkens mijn auto banden lek.
Ik weet niet wie en of waarom.

Ik heb nu al 6 lekke banden en ben er behoorlijk flauw van.

Politie doet niks aan dit soort zaken, daar ben ik al geweest en heb geen vertrouwen meer in hun.
Ik denk dat die het te druk hebben met parkeerboetes schrijven en flitsapparaten te plaatsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie KAN hier bijna niets aan doen. Stel dat eens per maand iemand je band lek steekt. Dat is 30 keer 24 uur is 720 uur. Dat betekend dat er 4.5 politieman fulltime (40 uur per week, 160 uur per maand) je auto moeten beveiligen om dit te voorkomen. En dan ga je er nog vanuit dat ze geen papierwerk hoeven te doen om dit te bewerkstelligen. Zonder getuigen kan de politie niet zoveel, het is niet dat ze niets zouden willen doen, het is gewoon realistisch gezien niet mogelijk. Parkeerboetes en flitspalen zijn andere afdelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je KAN alles doen... sorry, een beetje flauw ;P

Antwoorden (12)

Waar gebeurd het? Thuis? op je werk?

Parkeer je auto eens een weekje ergens anders.

Als het thuis is: Zet de auto onder een lantaarnpaal en laat een goede webcam op je auto gericht meekijken. Neem dit op (bv elke seconde een beeld). Weet je wie het is en kan je aangifte doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Hm.. Blijkbaar zijn er beperkingen aan deze actie; Zie reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aai aai...

Dat is naar zeg... Ik zou beginnen met mijn auto één of twee straten verderop zetten. Moet je wel steeds een stukje lopen maarja; het scheelt wel veel ongemak en veel geld.

Verder zou ik onderzoeken of het persoonlijk is (wie zou het kunnen zijn?) of zijn er meerdere mensen in de buurt het slachtoffer?

Verder zou ik het ook even niet weten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je auto beetje achteraf neer zetten. goede warme kleren aan doen. en dan met 3 vrienden in de bosjes wachten en foto's maken, daarna de lchtgtnt in z;n nekvel grijpen en dan afleveren aan de politie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer bij mensen in de omgeving na te vragen of zij hier ook last van hebben.

Plaats,indien mogelijk, een goed alarm in je auto,zodat wanneer iemand 'm aanraakt,het alarm afgaat.

Is er een buurtbeveiliging bij je in de buurt?
Neem dan contact met die mensen op en leg je probleem uit.

Wanneer dit niet helpt--wat anderen hier óók opperen trouwens--- parkeer je auto dan,voor de veiligheid,voorlopig een tijdje elders,waar hij niet in het zicht staat.

Een cameraatje aanschaffen en ---indien dit mogelijk is--- op je geparkeerde auto gericht houden,24 uur per dag,is natuurlijk óók een optie en vergt een betrekkelijk kleine investering,maar is wél,lijkt me,per saldo goedkoper dan de reparatiekosten die je nu steeds kwijt bent.

Je zou óók kunnen proberen,indien anderen in je buurt ook last hebben van dit vandalisme,een eigen voorlopige buurtwacht in te stellen,zodat steeds om de beurt iemand in de straat een paar uur per dag/nacht een "wake" op zich neemt.

Mogelijk zijn er figuren die wellicht vanuit het verleden een wrok tegen je koesteren?

Indien daartoe enige mogelijkheid bestaat,probeer dan zoveel informatie te achterhalen van wíe er mogelijk de dader(s) zou kunnen zijn.

Tracht hiervoor mensen te polsen die de vermoedelijke dader(s) kennen en probeer dan te achterhalen waar ze overdag,'s avonds en/of 's nachts zoal uithangen en wat zoal zijn/hun activiteiten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de auto op een goed verlichte plaats zetten zodat de bandenprikker de A-4tjes op de ramen kan lezen waarop staat: U WORDT GEFILMD!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag iedereen uit de buurt of ze willen kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja bv mensen uit je buurt die hun hond uit laten en die vragen eens extra op te willen letten.
ik zou ook aanraden voor een buurtwacht desnoods kost het een kleinigheid.

ik denk aan gepensioneerden en wao-ers.

de anderen moeten werken dan gaat het niet. alleen als ze vrij zijn .
2 a 3 keer een ronde in de buurt doen.
niet altijd op dezelfde tijd.
ik heb het in een buurt zien gebeuren,alleen blijven ze niet lang in de buurt maar tot nu toe helpt t wel.
dan verplaatsen de vandalen zich naar een buurt waar ze vrij spel hebben.
het zijn dus bekenden uit de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, heb ik ook gehad met krassen.
Erg moeilijk en inderdaad de politie doet niets.

Ik heb camera's opgehangen. Die mag je namelijk WEL ophangen en die tellen WEL als bewijs. De politie was heel blij dat ik beelden had en ze gaven aan dat indien er langdurig sprake is van vandalisme / brandstichting etc. je wel degelijk camera's mag ophangen als burger.

De dader in mijn geval bekende aan de hand van de beelden, die ik had geprint als foto, op het politiebureau en zat een tijd bij Halt en heeft flink kunnen dokken.

Even een tip dus als je bang bent dat het niet zou mogen.
Als je een hoofd op band hebt dan maak van dat beeld een foto, print dus die kop uit. En bluf. Zeg gewoon dat je de dader hebt betrapt en er een foto van hebt gemaakt.
Gaat die dader zeggen dat hij jou niet gezien heeft, beweer jij dat je achter een boom zat of weet ik wat. Jij hebt een foto, die dader alleen zijn verhaal dat hij je niet gezien heeft. En als iemand vraagt of je wat gedaan hebt de dader te stoppen zeg je dat je bang was, hij had een mes, dat is een dodelijk wapen.

Toegevoegd na 18 uur:
Hier, politie heeft geen probleem met beelden:
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/11/de_waalwijkse_politie_is_boos.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan met je wijkagent gaan praten, of hij bijvoorbeeld als hij zijn ronde aan het doen is, hij even langs jou auto gaat om het te checken. op deze manier kan je erachter komen of de dader op steeds ongeveer hetzelfde tijdstip deze daad uitvoert. zo ja: dan kan je eens proberen elke keer rond dit tijdstip onopvallend uit je raam te kijken en een foto nemen van de dader. zo nee: tsja dan denk k toch dat je mischien een camera in je auto moet plaatsen, of je auto misschien verder weg parkeren.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er geen ruchtbaarheid aan geven, maar proberen om de dader via een webcam te traceren.
Weet je uiteindelijk wie de dader is, probeer dan eens samen met een paar vrienden om deze dader in de late avond eens flink af te drogen.
Ik denk dat het dan over is.
Als je bij de sterke arm geen gehoor krijgt, dan heb je zelf toch een sterke arm(en)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats je auto naast je huis voor de raam en zet een verborgen camera & kijk wie het is...Hopelijk ga je hem/haar herkennen ;o
Dan kun je aan de politie vertellen wie het is & dan gaan ze er zeker wel iets aan doen !
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet stiekem een camera op je auto, dan zie je wie het is.