Vaak merk je vrijwel onmiddellijk dat iemand je niet echt ligt, dit blijkt dan ook nog vaak wederzijds te zijn, Hoe komt dat?

Het is een soort voorgevoel, zoiets van " die zijn kop staat
me niet echt aan "

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Iemands eerste indruk is heel belangrijk, en je voelt elkaar onbewust al een beetje aan. Dat wat iemand hierboven al intuïtie noemt. En je eerste indruk van iemand klopt in de meesten gevallen. Ook kun je dmv lichaamstaal ook al opmerken of iemand je mag of niet. Bovendien denk ik dat als je iemand voor het eerst ziet en je het gevoel hebt dat die je niet mag, je er (aangezien je er nog geen waarde aan hecht) dan ook maar het liefst afstand van neemt en je je ook niet meer per se wilt verdiepen in die persoon.
Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Toegevoegd na 47 seconden:
* Of in ieder geval niet veel waarde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het is een eerste indruk die niet altijd juist is.
Je moet eerst de mensen leren kennen en hun achtergrond kennen om te weten waarom ze zo reageren
en misschien kan je hun begrijpen en dan u opstellen naar
hun levensstijl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is je intuitie, mensen luisteren daar steeds minder naar,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zo zonde. +
Ja, dat is intuïtie. intuïtie is belangrijker dan je denkt.
Het kan echter ook gebeuren dat je zoiets voelt omdat de persoon in kwestie eigenlijk precies op een lijn met jezelf ligt. Zegt dingen die jij ook zou zeggen, reageert hetzelfde. Dat kan ook afstoten.
De truc is, om er sportief mee om te gaan. Dt levert het beste resultaat op, voor allebei.
Er zijn trouwens ook heel wat relaties op deze manier begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn vaak relaties uit een vorige leven, dat is wat ik geloof.
Je hebt dan toch nog een vaag voorgevoel, en een instinctieve lichte afkeer, bij een eerste ontmoeting.
Dit hoeft niet in alle tijden het geval te zijn, soms kan iemand ook een spiegel zijn voor jezelf, omdat je bepaalde eigenschappen weerspiegeld ziet, die je van jezelf niet graag ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Wanneer je iemand beter leert kennen, kan die persoon heel aardig zijn. Ook kan het zijn dat het lijkt alsof de persoon je niet ligt door je eigen onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurt nog te vaak dat mensen elkaar beoordelen op basis van vooroordelen.
We hebben snel de neiging om iemand die onsympathiek tegen ons doet, ook onsympathiek te vinden. Dus een beetje oog om oog tand om tand.
Het is best vreemd, want we weten niet wat er in een ander omgaat.
Wel wat we zelf voelen en denken, ook daar kan een ander niet over oordelen. Het schijnt dat ik boos kijk als ik in gedachte ben. Zelf ben ik me daar niet van bewust, maar het heeft wel invloed op de manier waarop anderen op me reageren.