Waarom worden er geen visuele kenmerken gebruikt in de wereld om aan te geven of iemand single, bezet, getrouwd, bezet maar open, etc is?

Soms zie je een t-shirt voorbijkomen met dat iemand single is.

Maar waarom niet iets universeels? Waarom slaat zoiets niet aan?

Desnoods alleen tijdens het uitgaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Moet dat echt visueel te merken zijn? Ik ben single, niet op zoek, maar ik sluit niets uit. Als ik dan moet aangeven 'niet op zoek' loop ik misschien die Ene mis. En 'op zoek' ben ik niet, dus wat dan?
Laat mij maar gewoon mezelf zijn, als ik een interessant persoon tegenkom peil ik wel of diegene vrij en geïnteresseerd is.
Er zijn natuurlijk wel specifieke single-plekken en -avonden en dergelijke, maar daar is zo'n 'code' ook niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat gaat het een ander aan wat mijn burgerlijke staat is? Ik vind dat prive en als ik 'in de markt' zou zijn, laat ik dat wel op een andere manier merken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dan laat jij het merken, maar daar zitten al die getrouwde vrouwen niet op te wachten. Als het duidelijk is aangegeven op één of andere manier dan scheelt dat een hoop tijd en ongewenste vragen / reacties voor sommige mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je: als iemand iemand probeert te versieren terwijl de 'versierde' daar geen trek in heeft? Dan zeg je dat toch gewoon?
paulus811
13 jaar geleden
raamklaza, ik bespring ze niet hoor. Met een praatje weet ik al snel hoe de kansen liggen. En al zou ze bezet zijn, wat dan nog. Dan kun je toch nog wel een leuk gesprek hebben? Ik ga iemand niet uit de weg omdat diegene het slot op 'rood' heeft staan. Andersom geef ik bij groen ook niet altijd gas. Maw, het interesseert me niet of de ander bezet is. Niet ieder gesprek wordt aangeknoopt om te leiden tot een relatie. Enne...ik ben ook getrouwd.
Het gaat niet als regel op, maar het visueel aangeven dat je single bent, doe je door middel van het niet dragen van een vriendschap-, verloving-, of trouwring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel dat maar eens al al die gasten die hun whatever-ring in hun broekzak dragen als ze uit gaan...! Sorry, minnetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, voor jou ook geen plusje voor het begrijpend lezen van de eerste 6 woorden van het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps... sorry Leen, ik heb selectief gelezen... plusje terug, dan is dat weer in balans. Dit is o.a. een van de redenen als ik een minnetje geef dat ik er een reactie bijplaats, zodat als het onterecht is ik het weer recht kan zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shit... ik mag maar 1 reactie plaatsen... zal kijken of ik een ander antwoord van je kan vinden waar ik een plusje bij kan zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, het is goed zo.
Van mensen die een trouwring dragen kun je over het algemeen aannemen dat ze bezet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat lang niet iedereen op zoek is naar een partner en dan weet je nog niet of die persoon een heterofiele of homofiele relatie wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zakdoekje leggen? ;-)
http://utopia.knoware.nl/users/hanswest/DRU/mci/helpdisk/hanky.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kost je wel een kapitaal aan zakdoekjes. Dan prefereer ik toch maar een (school ) bord voor de kop, met daarop je wensen en voorkeuren.
Niets houdt u of anderen tegen om het te doen. Dat het niet gebeurt heef te maken met privacy en eigen keuze.
De meest vrouwen gebruiken liever geraffineerde trucjes, dat siert hen. Jongens die veroveren moeten ook een blauwtje kunnen lopen, sommige doen al stoer genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig, in klederdrachten zitten vaak wel zulke codes, blijkbaar zijn die in de loop van de tijd overbodig geworden?