wat betekend deze vlag?

Ik zat laatst een ontruiming van krakers te kijken en toen zag ik een kleine zwart rode vlag diagonaal verdeeld. Ik vroeg mij dus af wat dat betekend want ik heb die vlag wel vaker gezien, ook bij niet krakers?

Bij 2 minuut 5 kun je de vlag zien hangen.
http://www.youtube.com/watch?v=yBTiDITnR8I

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (4)

Staat voor het 'Anarchosyndicalisme'
Wat het sammenvattend in houdt zou ik je niet kunnen vertellen, wikipedia biedt ookal niet bijster veel info.

Google is je vriend;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan rood zwart zijn maar ook groen zwart.
Sommige anarchistische collectieven gebruiken die.
De eco-anarchisten gebruiken de groen-zwarte.
In Appelscha kom je ze ook wel eens tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vlag zie je vaak bij kraakacties. Het is een vlag van de Anti-Fascistische Aktie (AFA). Het rode vlak staat voor het socialisme, het zwarte voor het anarcho-syndicalisme.
13 jaar geleden
De vlag van de anarchosyndicalisten is schuin zwart-rood. De rood-zwarte vlag is een belangrijk symbool van de internationale libertaire arbeidersbewegingen. De kleuren symboliseren de basisprincipes en doelen: rood staat voor materiële en sociale gelijkheid en het zwart uit de anarchistenvlag staat voor vrijheid en solidariteit. In andere duidingen staat rood voor het syndicalisme en zwart voor de anarchie.