waarom wordt er zo weinig gedaan aan fouten bij instanties? Iedereen weet het, er wordt veel belastinggeld aan uitgegeven en toch,probleem blijft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Instanties bestaan uit... Mensen. En waar mensen werken, wordenf outen gemaakt. Helaas blijft dat zo. Dus ookal zijn de regels duidelijk, en de procedures opgezet, dan kunnen er nog steeds fouten gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat in een steeds complexer wordende samenleving men steeds meer het overzicht kwijtraakt en dus ook de kans steeds groter wordt,dat men langs elkaar heen gaat werken,zodat er steeds meer fouten een systeem/organisatie binnen sluipen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij instanties zijn wel systemen die het aantal fouten proberen in te perken (afhankelijk van het belang), maar er kan altijd een fout doorheen glippen. Anders dan bij veel bedrijven, worden bij instanties geen steekproeven uit de produktie genomen, die de fouten eruit moeten halen. Dat is een groot verschil met commerciële bedrijven. Bij instanties gaat men pas echt ingrijpen als er veel klachten over een bepaalde afdeling binnenkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde als je klachten en verbeterpunten meldt bij overheidsinstellingen, zoals bij voorbeeld het UWV.

Dat komt m.i. omdat ze een monopolie hebben, dus geen concurrentie. Daarom denken ze dat ze zich van hun klanten, de burgers, weinig of niets behoeven aan te trekken, want die klanten verliezen ze toch niet.

Dit terwijl ze juist zijn ingesteld door de burgers en hun taak is daarom dienstverlening aan burgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de kern, volgens mij ook. Ik kan alleen (nog) geen plusjes geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel dat veel medewerkers net zo hard balen van die fouten en klachten, maar dat die nou net niet bij machte zijn het systeem te verbeteren.
Het probleem zit 'hogerop' (zoals vaak).