Wat doet de chauffeur van Minister Donner?

Elke minister heeft een auto met chauffeur.
Minister Piet Hein Donner komt zo mogelijk met de fiets naar zijn werk.
Heeft zijn chauffeur een parttime functie of is dat anders geregeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook omdraaien.. Misschien moet hij wel fietsen omdat zijn chauffeur geen zin heb om te rije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) Ja, wie het weet mag het zeggen haha

Het beste antwoord

Toevallig weet ik dat, Vroeger kwam ik er wel eens en dan dronk ik koffie bij de chauffeurs.

op zich hebben ze een vaste chauffeur, maar de chauffeurs horen in en groep. Want ze kunnen niet 7 dagen per week 24 uur beschikbaar zijn.
Het is dus een vast korps chauffeurs.

Op het ministerie is een koffie kamer waar onder andere een tv, pc etc etc staat.
Afhankelijk waar ze zijn wachten ze in de auto of een koffie kamer op andere departementen, etc etc.

Als Donner met die fiets komt zal de chauffeur wel aanwezig zijn op het departement of er is altijd een chauffeur beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De vraag lijkt me niet te beantwoorden. En we weten of hoeven niet te weten wat iemand in zijn vrije tijd doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je de uitleg erbij ook leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" En WE weten of hoeven niet te weten wat iemand in zijn vrije tijd doet."
Misschien wil IK dit wel weten?? (oftewel: spreek voor jezelf)
De chauffeur zal wel meer mensen vervoeren dan allen dhr Donner, dus op een fietsdag van dhr Donner rijdt de chauffeur vast iemand anders rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De chauffeur van een minister moet in principe vierentwintig uur per dag 'stand-by' zijn.

Onder mijn (vroegere) vrienden was er eentje wiens vader dit beroep uitoefende.

De man kon bij nacht en ontij aantreden en moest dan ook steeds (volkomen) uitgerust zijn.

Als hij niet werkte, rustte hij dus.

Als een bepaalde minister (Donner) weinig tot geen gebruik maakt van zijn dienstauto alsmede van zijn chauffeur, zal men die chauffeur in het algemeen wat licht administratief werk toespelen omdat de man/vrouw anders omkomt van verveling.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die chauffeur zal wel meer mensen dan alleen Donner moeten rijden. En als Donner het land in moet, zal hij waarschijnlijk wel met de dienstwagen gaan.