Wilders er weer af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu hopen dat er geen vervroegde verkiezingen gaan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgende verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn pas op 11 mei 2011. Er kan nog van alles gebeuren!
Antoni
14 jaar geleden
Een kabinet vormen en dan bij Beatrix op de thee en dan een foto maken voor het Paleis op het bordes...

As usual...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo simpel is het bailey...
Hem leren hoe hij kan samenwerken met de echte politieke partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Accepteren dat ie er is, hij vertegenwoordigt een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking, maar geen absolute meerderheid. Als hij wil regeren, zal ie een coalitie met andere partijen moeten sluiten, of ie het wil of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet aan top op 't moment: op 't moment in de peiling gelijk met CDA.
En wat nu? Tja, de moed niet opgeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo 'wat nu?' De meerderheid van de kiesgerechtigden kiest voor Wilders. Dit betekend dat het volk dit wil. Zal ik nu ook een vraag gaan maken 'Dierenpartij in een dal, wat nu'
Dit betekent overigens niet dat ik het met (al) zijn standpunten eens ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
emigreren???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn overwinning vieren, ja toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens aan je hoofd krabben hoe het zover heeft kunnen komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig is het nog lang geen tijd voor de verkiezingen. Anders zou ik of het protest in gaan (en vel) of emigreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst maar de verkiezingen afwachten. Onder Wilders zijn stemmers zijn heel veel van het type 'ik heb schijt aan de politiek', dus het is helemaal niet zeker of hij wel zoveel stemmen zal gaan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen woorden maar daden en dat laatste gaat ontbreken. Vraag me af hoe lang het duurt voordat hij incompetent wordt verklaard. In die tussentijd zal hij wellicht nog affiniteit betuigen met "mijn strijd" geschreven door een andere balling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, een voorman 'incompetent verklaren' zou natuurlijk een hele goede manier zijn voor de gevestigde orde om een hen onwelgevallige groeiende politieke stroming buitenspel te zetten. Wat jammer toch dat we de schijn van democratie niet op kunnen houden als we tactieken gaan gebruiken waar in dictaturen geen twee keer over wordt nagedacht.
Tja, dat houdt in dat zo ongeveer 1 op de 5 kiesgerechtigde Nederlanders op hem stemt.
Wat dus inhoudt dat 20% van de bevolking het met hem eens is, dus wat wil je er aan gaan doen?

Ik zou zeggen: Laat maar komen. Laat hem maar eens zien hoe hij zijn oplossingen denkt uit te werken. We zijn ondertussen al gewend aan versnelde verkiezingen (Ik denk dat Balkenende Wilders nog wel dankbaar is, heb het idee dat het kabinet al lang gevallen was als Wilders daar niet dreigend op de achtergrond aanwezig was met zijn grote schare aanhangers).

Waar ik trouwen niet mee wil zeggen dat ik denk dat een kabinet met Wilders erin bij voorbaat gedoemd is te mislukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan mag hij lekker groots oppositie gaan voeren. Er is bijna geen partij die met hem in de regering wil, dus krijgen we of een minderheidsregering, of een brede coalitie van SP/PvdA/CDA/VVD/GroenLinks en staat hij alsnog langs de kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV van dhr. Wilders is een "one man" show. Ik moet nog zien of hij de kamerverkiezingen haalt. Maar aan de andere kant is het zo dat de meerheid beslist.
Dus een reden te meer om te gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou wel van een stevig potje wilders. ben alleen bang dat hij geliquideerd wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor word hij te goed beschermd. Alleen de DKDB kan dit uitvoeren. Maar dan breekt de pleuris in dit land uit tussen links en een steeds groter wordende rechts na de moord op Pim Fortuyn...
Ha, die Marone;

Als dat gebeurt zorg ik ervoor dat ik geen avond meer Den Haag, Vandaag mis. En geen enkele keer overslaan, want dat kabinet gaat het niet lang volhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat nu? Tja, tijd voor de gevestigde partijen om na te gaan denken over *waarom* Wilders volgens de peilingen zoveel stemmen zou krijgen. En dan realiseren ze zich misschien hoeveer ze verwijderd zijn van het volk dat ze zouden moeten vertegenwoordigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Mooie realistisch weergave...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelfs dat de gevestigde partijen qua programma nog wel richting 'Wilders zijn partijprogramma' op zullen schuiven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze slim zijn wel.
Decennialang was het ‘politiek correct’ om te pleiten voor voor uitbreiding en versterking van de Europese Unie. Pas sinds het referendum van 2005 bleek ondubbelzinnig dat de kiezers daar heel anders over dachten. Populistische partijen die de kloof tussen de kiezers en de gevestigde orde willen exploiteren, zullen van de aversie tegen ‘Brussel’ gretig gebruik maken.

Zo gaat de PVV campagne voeren onder de leus ‘Voor Nederland’. Wie de kandidaten zijn, is bekent. Maar de deelname van de PVV maakt de spoeling voor de andere partijen sowieso dunner. In het Europees parlement zijn 25 zetels voor Nederland te verdelen. Een zetel of twee, drie is voor de PVV zeker haalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Democratie hè. Laat hem maar regeren en wacht dan op LPF-achtige toestanden, waarna alles zich weer enigszins stabiliseert. Nederland kiest daar zelf voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Nederland' kiest daar niet voor: "Slechts een deel van Nederland kiest daarvoor.."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meerderheid beslist en die vertegenwoordigt op dat moment heel Nederland.
emigreren. al zou het tijdelijk zijn. haha, nee ik weet het niet.. Aankijken hoe het met het land zal gaan...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel partijen met vreemdere ideeën geweest in regeringen. Daarmee is het ook allemaal goedgekomen. Alle wetsvoorstellen moeten in ieder geval worden goedgekeurd door de Tweede Kamer. Erg extreme ideeën kunnen daarom nooit worden uitgevoerd.