het precieze aantal is onbekend. Volgens Amnesty International is China wel het land waar de meeste executies plaatsvinden. Echter geen harde cijfers.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hierbij een stukje uit een artikel van een paar jaar geleden
In China werden in 2004 volgens cijfers van Amnesty International in totaal zo'n 3400 executies uitgevoerd, meer dan in de rest van de wereld samen. China kwam vorig jaar zelf onverwacht met een nog veel hoger aantal: een lid van China's formele volksvertegenwoordiging, het Nationale Volkscongres, meldde toen dat China per jaar zo'n tienduizend mensen ter dood brengt.
ronron1212
13 jaar geleden
Schattingen genoeg. Iedereen kan dat. De juiste aantallen zullen ze niet aan onze neus hangen. Daar hebben ze dan ook gelijk in. Van hun kant bezien ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet helemaal bekend omdat China daar nogal geheimzinnig over doet. Volgens Amnesty International krijgen in China jaarlijks meer mensen de doodstraf dan in alle andere landen die de doodstraf uitvoeren bijelkaar.