Hoe noem je iemand die fel tegen het koningshuis is ook al weer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karst T is ongepast neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het noemen al via reactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verstandig persoon?

Antwoorden (4)

14 jaar geleden
Republikein of anarchist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een anti-monarchist in de eerste plaats. Hij kan dan republikeinse ideeën op nahouden en hij kan ook in geen enkel type democratie geloven en de anarchie prediken. (gezagsloos) of de oliarchie (gezag door enkelingen , het huidige rusland van de miljardairs) Hij is meestal dan ook als antimonarchist een papenvreter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Er is een woord verkeerd geschreven in dit antwoord: het moet zijn "oligarchie". http://nl.wikipedia.org/wiki/Oligarchie Ik geef het maar even door voor het geval de vraagsteller er meer informatie over wil gaan zoeken, dan moet hij natuurlijk wel het juiste woord kennen.
Anti-royalist of anti-koningsgezinde. Bij republikein zou ik teveel denken aan de VS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een republikein dus :) Een amerikaanse republikein is een aanhanger van een politieke richting (rechts conservatief). In de rest van de wereld betekent het woord gewoon wat het zegt: dat je voor een republiek bent ipv een monarchie.
Dus dat zou je kunnen zijn zonder te zeggen welke politieke richting je aanhangt. Het betekent gewoon dat je voor een gekozen staatshoofd bent, en niet voor een machtige positie door geboorte, omdat mammie of pappie de macht al had. Nou weet ik ook wel dat het met de macht wel meevalt in Nederland, maar in principe blijft het wel waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar ik ben een gevoelsmens en fan van Obama......tja