It's all about the money...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar de waarheid denk ik.

Andere antwoorden (13)

Omdat er vraag naar is, mensen willen ze kopen, dus worden ze gemaakt.
En daarom zijn er ook tussenhandelaren.
En bedenk dat ook regeringen en overheden wapens kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Waar vraag is, moet aanbod wezen. Zo werkt het met alles, of je het leuk vind of niet.
+1
De belangrijkste redenen zijn denk ik:

- Omdat wapens gewoon produkten zijn.
- Omdat er vraag naar is.
- Omdat mensen wapens nodig hebben (/denken te hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals alles in het leven,een kwestie van vraag en aanbod.
men "verdient" er veel geld mee, het geeft veel werk, er wordt belasting mee betaald, zoals loonbelasting en vennootschapsbelasting zodat er onderwijs en ambtenaren betaald kunnen worden, kortom het is goed voor het land.
banken doen ook beleggingen in wapenhandel, als je tenminste triodos en asnbank moet geloven, want zij doen het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je voor 'als' er een oorlog uitbreekt, en als het land dat aanvalt dan wel wapens zoals mitrailleurs heeft, en jou land niet, wat moet je dan? met je hand vechten?

In nederland zijn er geen wapen fabrieken meer, ik denk dat nederland ze gewoon inkoopt ofzoiets? Maar België daarintegen heeft nog wel een wapen fabriek genaamd FN en dat ligt in Herstal (wikipedia is mijn grootste vriend).

Op zich vreemd dat je in nederland geen wapen kunt kopen, in amerika liggen ze in de supermarkt! :O

Toegevoegd na 3 minuten:
verdorie, vraag verkeerd gelezen. ik las over het woordje 'waarom' na de komma heen. (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland heeft wel degelijk wapenfabrikanten, alleen niet zo letterlijk als jij het zegt dat ze mitrailleurs maken, maar wel degelijk onderdelen van wapens, geleidingssystemen, onderzeeërs etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je kunt op genoeg plekken (legaal) wapens kopen.
Zolang de mensheid bestaat worden er al wapens gemaakt en we zijn er zelfs mee uitgerust (vuisten en tanden).
Toen de intelligentie van de mens een beetje begon te ontwikkelen, bedachten de "jagers" vernuftiger wapens, zoals pijl en boog, later geweren en pistolen, kanonnen en het hield maar niet op.
De intelligentie van jou, nodigt uit tot intelligentere tegen acties van de "vijand" of de prooi.
Als men zelf niet slim genoeg bleek om een wapen te maken, deed men een beroep op degene die dat wel was en daar kon je dan een wapen kopen.
Toen kwam dus niet alleen het doel van winnen in beeld, maar ook het doel van geld verdienen.
Nu zijn er computergestuurde wapens, radars..........
de lijst houdt nergens op.
Het draait hoofdzakelijk om geld tegenwoordig.
De wapenindustrie zelf draait om heel erg veel geld en wapens worden ingezet of er wordt mee gedreigd omwille van nog veel meer geld.
Ik maak me sterk dat de oorlog in Irak voor een heel groot deel om de olie (geld) draaide.
Bush komt uit een familie met veel oliehandel en booreilanden.

Eigenlijk eenvoudig gezegd : Wie wapens heeft, heeft macht en dus geld en dus nog meer macht en dus nog meer geld.
Mensen in bijvoorbeeld Senegal hebben dat allemaal niet en die "mogen" dus blij zijn met een handjevol rijst.
Zo intelligent zijn we met z'n allen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel simpel. Mensen willen andere mensen om uiteenlopende redenen dood hebben. Daarom bestaan wapens, die zijn daar handig voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wrm al die minnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
a) mijn stille minnaars zijn weer bezig, b) mensen kunnen niet tegen een antwoord waar ook een beetje humor wordt gebruikt
Omdat er over de hele wereld vraag is,vooral in het criminele circuit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben het nodig voor de leger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een booming business welke continu on-going is. Altijd wel een oorlogje of een diertje welke gedood moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat, als ze het niet kunnen kopen van andere landen/mensen, die landen/mensen de wapens zelf maken. Dus denkt iemand anders van "hee, dat kan ik net zo goed doen" en dan verdienen ze geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met wapens ben je "sterker" dan de anders dus. wapens=macht. macht=geld. wapens kan je verkopen voor geld. macht=geld dus geld=macht. dus wapens=geld=macht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeacht door wie ze worden gekocht, ze dienen om te verwonden of te doden. Sommigen voelen zich veiliger, machtiger,willen er iets mee afdwingen of uit de weg ruimen. De sterkste wint... daarom zijn er wapens en zijn er geen echte, dan grijpt men naar steek- en snijdingens.
De aard en gelegenheid maakt klanten voor de wapenfabrieken. Het zit allemaal nog in de mens, verborgen onder een klein laagje beschaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ter verdediging van je land of een land en omdat er heel veel vraag naar is want waarom maken ze peuken het is slecht maar omdat de overheid daardoor ontiegelijk veel geld verdiend blijft het legaal het gaat hun puur om het geld