Waarom stappen er momenteel zoveel mensen op in de regering ?

Ik zie dit zelf als een ondermijning van de democratie. Zo slecht is de PVV toch niet ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is toch logisch dat je opstapt als je het niet eens bent met bepaalde zaken.
Dat is geen ondermijning van de democratie. Het zou pas schijnheilig zijn als je akkoord gaat met bepaalde ideeen terwijl je daar helemaal niet achter staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn tot nu toe maar een paar mensen uit de regering gestapt: alle PVDA-bewindslieden.
Er stappen mensen op uit de CDA-fractie omdat ze niet willen onderhandelen met de PVV of niet op de manier waarop het nu kennelijk gebeurt.
Maar bijvoorbeeld Ab Klink is nog steeds demissionair minister van Volksgezondheid en Sport, ook al is hij uit de onderhandelingen en uit de Tweede Kamerfractie van het CDA gestapt. Dat staat los van zijn taak als bewindsman, die taak vervult hij nog tot er een nieuw kabinet is.

En de PVV is niet echt een goed voorbeeld van democratie, maar dat is weer iets heel anders - een partij met één partijlid zie ik persoonlijk niet als een schoolvoorbeeld van democratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een leuk detail over PVV en democratie: Als je als partij wilt meedoen, moet je een vereniging zijn en voor de oprichting daarvan zijn 2 (rechts)personen vereist. Wat heeft Geert gedaan? Hij had al zijn stichting Vrienden van de PVV, die heeft hij als rechtspersoon opgevoerd, zodat hij als privépersoon en die stichting, met hem als enig lid, de oprichters waren. In feite dus 1 man über alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het, en dat is geheel volgens de regels maar voor iemand die steeds zo schreeuwt dat 'zij' naar al die stemmers moeten luisteren wel ietwat vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is geheel volgens de regels, maar wel vreemd. Hij wil geen mensen naar wie hij hoeft te luisteren, maar vindt wel dat Nederland naar een groep stemmers moet luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sja, hij is goed in dat soort dingen. Steeds herhalen hoeveel mensen er wel op de PVV gestemd hebben - niemand die op het idee lijkt te komen om eens te zeggen: 'De meerderheid heeft NIET op u gestemd'.
Maar goed, daar ging het niet over ;-)