Wat is soevereine macht?

Nou het gaat dus om het vak maatschappij wetenschappen.. en ik snap dus totaal niet wat een soevereine macht is, een voorbeeld van een land dat wel soevereine macht heeft en een land dat het niet heeft, zou heel erg handig zijn ^^

Toegevoegd na 6 minuten:
en uitleg kan ook geen kwaad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Een soevereine staat beslist zelf over zijn lot of welzijn. zie hieronder link staat een heel duidelijk verhaal over je vraag
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een soeverein land staat op zichzelf, en neemt eigen besluiten, zonder onder druk te staan of afhankelijk te zijn.
het is een land met een eigen waarde.
13 jaar geleden
een soevereine macht is een alleen heerser, die denkt dat hij de macht van god heeft gekregen.
Als ik me mijn geschiedenisles goed herinner ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf een land sticht dan ben je opeens een soevereine macht geworden! Daar heb je een 'vrij' stuk land voor nodig en een leger om de boel te beschermen (tegen andere soevereine machten.) Daarna kun je het wetboek voor je land gaan schrijven, want jouw wetten gelden daar. Dat is wat het betekend om soeverein te zijn.