Hoe is een advocaat ontstaan?

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoelde sinds wanneer kan je advocaten inhuren en hoe zijn ze daarop gekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Het beroep advocaat gaat heel ver terug de geschiedenis in. Al in de griekse oudheid zijn er redenaars te vinden die mensen bijstaan in een juridisch geschil. In de Romeinse tijd krijgt de advocaat een herkenbaarder gezicht. In het Romeinse recht was de rechter (de preator) meer een politiek ambt. De preator besliste, maar was niet (noodzakelijkerwijs) jurist. Een gedaagde kon zich daarom laten bijstaan door iemand die zich had gespecialiseerd in het recht. Een advocaat kan je dus al meer dan 2000 jaar inhuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi geantwoord

Andere antwoorden (2)

Ken je het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes? Zo ontstaat iedereen.

Toegevoegd na 1 uur:
Oke, in de reactie onder het antwoord van jc54 geef je aan dat je een serieus antwoord wilt.

Ik heb voor jou gedaan wat je ook zelf had gekund: "geschiedenis van de advocatuur" ingetikt in google en voila, deze link, met hierin de Geschiedenis van de advocatuur in de lage landen kwam o.a. naar voren:

http://www.jongbloed.nl/code/nieuwsitem.aspx?itemID=1122

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha
Natuurlijk ook mijn eerste gedachte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ty kon het alleen niet vinden want die computers op school verbieden nog best veel sites vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
google??
Je klutst wat eieren in een pot, je schudt er wat brandewijn bij en nog wat, en hetwordt advocaat.
Zie ook onderstaande link.