Ik denk Zwitserland.

Toegevoegd na 7 uur:
"ZWITSERLAND:
Zwitserland werkt aan nog strenger asielbeleid
Ray Smith
BERN, 20 juni 2010 (IPS) - Zwitserland wil voortaan asielzoekers bestraffen die politiek actief worden om meer kans te maken om erkend te worden. Er zouden ook enkele redenen verdwijnen die asielzoekers tot hiertoe konden inroepen. De bedoeling is Zwitserland "minder attractief te maken voor asielzoekers", zegt minister van Justitie Eveline Widmer-Schlumpf.

Zwitserland heeft sinds 1981 een asielwet, en die wordt aldoor strenger. In 2007 en 2008 kwamen er nog omstreden verscherpingen, en nu staat er alweer een hervorming op stapel.

De nieuwe maatregelen moeten in de eerste plaats de behandeling van aanvragen en ook mogelijke uitwijzingen versnellen. Verder wordt het nog moeilijker asiel aan te vragen.

Tijdens de verplichte consultatieronde noemden 45 niet-gouvernementele organisaties de door de regering voorgestelde wijzigingen "onnodig" en "ongegrond". "Zwitserland moest de afgelopen drie jaar tussen de 10.000 en 16.000 asielaanvragen per jaar behandelen", zegt Denise Graf, vluchtelingencoördinator van Amnesty International. "Dat is ver verwijderd van het record van meer dan 40.000 aanvragen per jaar eind de jaren negentig."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed heb is het Denemarken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Zwitserland is correct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het land dat het strengste immigratiebeleid heeft van Europa (en ook van de Europese Unie trouwens) is Denemarken.

"Voordat Denemarken het strengste immigratiebeleid van Europa doorvoerde, stond het kleine Scandinavische land bekend om zijn hartelijkheid jegens nieuwkomers. Net als in Nederland, had sociaal-democratische politiek van Denemarken een verzorgingsstaat gemaakt, waarop iedereen kon terugvallen. Ook immigranten, die bovendien mochten rekenen op kortingen voor vervoer, behuizing en onderwijs. Dit asielzoekerswalhalla gecombineerd met het gastarbeidersprogramma uit de jaren 60 en 70 lokte grote stromen immigranten naar de Deense steden. De multiculturele samenleving was geboren, en de Denen waren er trots op.

Maar tegen de jaren ’90 begon onder de bevolking het besef te ontstaan dat de vreemdelingen die zo welkom ontvangen waren, ook problemen met zich meebrachten. De moslimgemeenschap groeide in hard tempo door gezinshereniging en een voor Westerse begrippen verbijsterend hoog geboortegemiddelde: 6,4 kinderen per gezin. Tegelijkertijd was van integratie weinig sprake. Grote groepen islamitische immigranten verschansten zich binnen een soort exclusieve moslimenclaves en hadden maar weinig op met de liberale manier van leven van de Denen. Vanuit de enclaves kwamen berichten van antisemitisme, vrouwenonderdrukking en extremisme."

http://witteman.wordpress.com/2010/07/27/rutte-en-wilders-dromen-van-denemarken-tevergeefs/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet dat inderdaad Denemarken zijn. Ik heb dat laatst nog een extra bevestigd gezien op de tv.

Dit is mede het gevolg van het feit dat ze al jaren een zelfde regeringssituatie hebben als die Nederland nu dreigt te gaan krijgen.

Dus met een partij als de pvv die de regering al vele jaren gedoogt.

Hier in Nederland begrijpt men nog altijd niet dat de pvv leider vanaf het moment dat die situtie ontstaat, in feite de politieke richting in Nederland bepaalt.

Groet,

Ton