Wat voor rechten heb je allemaal als je ouders niet werken en als je dus van de kinderbijslag en uitkering leeft?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel waar krijg je geld voor om te kunnen doen wat andere kinderen ook kunnen doen. Voor sport? Verhuizing enz. enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Dezelfde rechten als iemand wiens ouders wel werken. Je mag naar school, werken in beperkte mate van 15 oid en zelfstandig op je 18e, onafhankelijk op je 21e
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor sport of culturele zaken kunnen je ouders eenmaal per jaar aanspraak maken op een bedrag via de declaratieregeling.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!+
Als jouw ouders geen van beide werken en jullie moeten rondkomen van kinderbijslag en een uitkering,zal het geen vetpot zijn. Ik kan me voorstellen,dat er dan geen geld overblijft voor lidmaatschappen van sportverenigingen e.d.
Misschien kun je je ouders vragen hun licht eens op te steken bij de sociale dienst in jouw woonplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van de gemeente. Zo is er bijvoorbeeld in Den Haag de ooievaarspas waar je vaak voor niets of met flinke korting naar de bieb kan of mee kan sporten. Tevens is er een van de gemeente een fonds om te sporten e.d. Echter dit is afhankelijk van de gemeente dus daar kan je het beste informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn sportverenigingen die dan een lagere contributie vragen. Echter, dat is een gunst, geen recht.

Anderen noemden al dat de sommige gemeenten wat extra's hebben, denk daarbij ook aan een "gratis" bibliotheek kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar sociale zaken op internet en druk op de link "waar heb ik recht op