Wie gaat de verkiezing 'Beste Minister van Financiën' winnen?

Naar aanleiding van de vraag van het Historisch Nieuwsblad:
http://www.historischnieuwsblad.nl/00/hn/nl/156_172/nieuws/12455/Beste_minister_van_Financi%C3%ABn_keuzelijst.html

Zie ook: http://eco.nomie.nl/2009/04/minister-van-financin/

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Colijn of Lieftinck.

In een open verkiezing zou het inderdaad kunnen dat Zalm wordt gekozen. Als de wind goed staat, is 't makkelijk zeilen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Persoonlijk vind ik dit een beetje appels met peren vergelijken. Elk van die mensen zal in zijn tijd met andere problemen te maken hebben gehad, die anderen weer helemaal niet zouden kennen.

Ongetwijfeld hebben ze allemaal hun best gedaan.

Van de ministers van financiën die op hun posten hebben gezeten gedurende de periode dat ik oud genoeg was om iets verstand te hebben van economie en politiek zou ik zeggen: Gerrit Zalm.
Maar dat wil niet zeggen dat de andere genomineerden het niet gedaan zouden hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach, deze verkiezing wordt vast ook nog door geenstijl gekaapt, en dan wint degene met de raarste naam. Eerlijk gezegd vind ik dat men ons nogal hoog inschat met dit soort verkiezingen, ik ben zelf echt niet op mn achterhoofd gevallen maar als ik 5 van deze ministers ken is het veel.. Daarnaast is het altijd moeilijk te zien wat nu daadwerkelijk de effecten waren van wat een minister gedaan heeft en wat te wijten is aan de economische en financiele situatie van die tijd. Nog afgezien van het nut van zo'n verkiezing. Zucht, ik denk dat ik die jongens van geenstijl es ga tippen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is op een vraag als deze toch geen zinnig antwoord te geven? Als ik weet wat er uit verkiezingen komt hoeven we er nooit meer 1 te houden. 1 telefoontje naar kempo is dan veel goedkoper dan verkiezingen houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Überpenno is natuurlijk Gerrit Zalm...