Stel dat de politie word geflitst, moet dan ook de bestuurder de bekeuring zelf betalen, of beland dit in de doofpot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Die moeten ook zelf betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zeker als Peter R de Vries in de buurt is: http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/peter-r-de-vries-de-flitser-geflitst-t56599.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het flitsen vanaf de standaard palen is een behoorlijk automatisch process waar ook de politie niet onderuit kan komen (gelukkig), ook deze incasso's worden automatisch verstuurd!

Dit heb ik gehoord van een politieagent:
Collega's onder elkaar wordt vaak afgedaan met taart of een ander bedankje en komt er geen bonnetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
scheelt een boel $$$$$$$$$$$$$$
Als het gebeurt tijdens dienst in een dienstauto,wordt er
geen boete doorgestuurd hoor. Die flitspalen moeten toch getest worden? Dit is een reactie van de politie zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer een politie auto met de signalen aan wordt geflitst dan verdwijnt de boete uiteraard in de ton.Ze hebben dan vrijstelling.Maar wanneer ie gewoon zonder signalen( blauwe zwaailampen aan en sirene aan) wordt geflitst en er eigenlijk niet echt een logische reden was voor de te hoge snelheid dan zou het wel zo eerlijk zijn tegen over de burgers als de agent in kwestie zijn eigen snelheidsovertreding mag betalen.
Maar in de meeste gevallen zal de foto vernietigd worden.
Men noemt dat over t algemeen vriendjes politiek.
Helaas ( uitzonderingen daargelaten want ook bij het centraal justitieel incasso bureau werken matenaaiers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om een dienstauto gaat zijn er bepaalde regels. Zonder sirene of zwaailicht mag een politieauto binnen de bebouwde kom maximaal 20 km/u te hard rijden en buiten de bebouwde kom maximaal 40 km/u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er wel een of andere regeling is. Je moet het toch met mij eens zijn dat de hoofdreden van alle controles in de eerste plaats gaat om het verwerven van geld. (Luister niet naar Koos Spee, die preekt voor eigen passie) Bij de politie zou het dus broekzak vestzak zijn, en dat heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bestuurder van een geflitste politieauto moet een goede reden geven ( dienstbelang), waarom er te hard gereden werd, anders moet hij de boete zelf betalen.

De foto's van flitspalen worden naar het CJIB te Leeuwarden gestuurd, die ze gaat bekijken en de boetes gaat versturen. Geflitste politieauto's worden niet uit het systeem gegooid, maar ook hier wordt een boete voor opgemaakt.

Boetes worden vervolgens naar het korps gestuurd, dat de auto op naam heeft staan. Het korps moet vervolgens beoordelen, of de agent een goede reden had, om harder te rijden en of hij de boete moet betalen of niet.

Er moet dus sprake zijn geweest van dienstbelang, dat de hogere snelheid rechtvaardigt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het enige juiste antwoord, wellicht óók een diender (geweest) ? ))