Waarom horen we via de mainstream media nagenoeg niets van de Bilderberggroep?

Sinds een paar maanden weet ik wat de bilderberg groep is en het is opvallend te noemen hoe de media het vermijdt.

Op school wordt ons (uiteindelijk) geleerd dat het koningshuis haar op geen enkele manier mag bezighouden de politiek, maar hoe kan het dan dat onze hare majesteit met grote regelmaat het land uit gaat om topleiders - zowel zakelijk als politiek - ontmoet om in het geheim te praten over wat er op de wereldagenda staat? Absolute media stilte erover, zelfs de grote beruchte roddelpers, lijkt deze uitstapjes te missen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bilderbergconferentie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat wat jij gelezen hebt over de Bilderberg groep waarschijnlijk een klassiek samenzweringsdenken is, terwijl de media weet dat de Bilderberg-groep niet anders is dan een koffietafelgesprek - een groep mensen die samen komt om gewoon wat weg te lullen over de stand van zaken.

Zelfs als iemand zich niet met regeren mag bezighouden (al moet je je afvragen of dat in Nederland ook daadwerkelijk het geval is, aangezien de Koning uiteindelijk wel degene is die ministers e.d. benoemt), kun je hem of haar niet het recht op een mening ontnemen, en kun je hem of haar niet verbieden hier in een privé-setting over te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+