Wat is de toegevoegde waarde van een onderzoek om parlementair gehouden te worden?

Mij lijkt dat een onderzoek toch veel meer waarde heeft als dat door een professional gedaan wordt en in het parlement zitten nauwelijks professionals op dat gebied.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het de meerwaarde zit 'm meer in het feit dat je getuigen onder ede kunt verhoren.
En, dat de verhoren in het openbaar plaatsvinden.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad. En bovendien: dat een onderzoek parlementair is, wil niet zeggen dat er geen professionals aan meewerken.

Andere antwoorden (2)

Het zal daardoor sneller in de media terechtkomen omwille van de transparantie. Juist omdat er geen specialisten in plaats nemen , krijg je ander vraagstellingen die verschillen van het jargon dat specialisten opteren. De combinatie van beide lijkt me het best ,zolang het de democratie dient en er gevolg wordt aan gegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt de ondervraagden onder ede stellen, zoals al eerder beantwoord. Er worden wel degelijk professionals ingeschakeld bij deze onderzoeken.