Het kan zijn dat de Koningin de opdracht om een regering te vormen nu bij Cohen neerlegt, maar dan zijn we verder van huis, een helemaal links kabinet sp, gr links, p vd a en d66, moet je dat willen, denk het niet.

CDA VVD en Pvda is naar mijn mening niet mogelijk want het vorige kabinet met cda en pvda is gestrand en liep alles behalve soepel.

Dus toch maar weer CDA PVV en VVD, maar dan moet Verhage niet zo stroef doen, gewoon met z'n drieen om tafel, dat is het handigst. Als het dan niet lukt dan heb je het geprobeerd tenminste.

Daarin tegen, als er nu nieuwe verkiezingen worden gehouden dan zal de PVV enorm winnen omdat de bevolking het gevoel heeft dat hen een kans ontnomen is. Cohen en Verhage zullen enorm verliezen door hun stijfkoppigheid. Een Rutten gaat het ook goed doen want hij heeft alle opties oprecht geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Helaas.
CDA PVV en de PVDA

Toegevoegd na 22 seconden:
VVD erbij natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet worden gekeken of het mogelijk is een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA te vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nog wel opties (VVD, CDA, PVV bijvoorbeeld), maar hoogstwaarschijnlijk wordt het met z'n allen weer opnieuw naar de stembus.

Er zijn wel gedoogregeringen te bedenken, maar of je die in deze tijd wilt hebben, dat is een tweede. Een te kleine meerderheid, of überhaupt een kleine meerderheid is niet wenselijk en volgens mij ook niet de optie voor Rutten.

Dus als je paspoort of id-bewijs binnenkort verlengd moet worden, gelijk doen, want binnenkort heb je 'm weer nodig om te stemmen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is in nederland nog niet vaak voorgekomen, denk je echt dat dat gaat gebeuren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop het natuurlijk niet, want dan duurt het weer langer voordat er wat gebeurt. De verkiezingsuitslag was echter geen makkelijke om een regering mee te vormen. En als alles in een patstelling beland (a wil niet met b, b wil niet met c, etc.), tja, dan zit er niets anders op.
13 jaar geleden
Rutte wil het liefst een rechts kabinet, maar PVV en CDA doen hier nogal moeilijk over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles is nog mogelijk, ook een paarsplus kabinet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is opnieuw met zijn alle naar de stembus...Ik heb gisteren gehoord dat de PVV dan nu 35 zetels zou krijgen,dus dan is VVD/PVV misschien mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Linksplus..hoop ik toch..Wellicht wordt er dan nog een beetje sociaal bezuinigd.

Gr. Ton