Is het terecht dat deze reclame in Engeland verboden is?

En zou het in Nederland ook verboden worden?

Het is een reclame tegen huiselijk geweld, niet heel zachtzinnig dus als je er niet tegen kan moet je niet kijken..

http://www.dumpert.nl/mediabase/483611/cdd679b7/kiera_nightly_in_elkaar_gebeukt.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (15)

Ik kan het filpje op mijn werk niet bekijken, maar in het algemeen denk ik: huiselijk geweld *is* niet heel zachtzinnig.

Als een filmpje tegen huiselijk geweld shockeert door het geweld dat erin te zien is, lijkt het me precies geschikt voor het doel waar het voor gemaakt is.

Toegevoegd op 28-04-2009 14:22:42
*filpje --> filmpje*
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het niet terecht.
Ik heb ergens het vermoeden dat juist het gebruik van zo'n leuk, lief, jong meisje als Kiera Knightley in elkaar geslagen wordt.
Had daar een ma Flodder gestaan, dan vraag ik me af of de reclame verboden zou worden, hoewel dat dezelfde boodschap uitdraagt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dit niet terecht. Huiselijk geweld is nou eenmaal niet zachtzinnig dus de reclameboodschap tegen huiselijk geweld moet dan ook niet zachtzinnig zijn.

Wel vind ik het dan een goed idee om deze reclameboodschap pas na 8 uur 's avonds uit te zenden. Echter helemaal verbieden vind ik overdreven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het niet terecht dat deze reclame verboden is. Ik vind hem erg sterk en ik denk dat het mensen goed na laat denken.

Maar ik zou hem inderdaad pas na een bepaalde tijd uit laten zenden, kinderen hoeven hier nog niet mee geconfronteerd te worden.

Toegevoegd op 28-04-2009 14:10:52
Ik vind dus ook niet dat hij in Nederland verboden moet worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het niet terecht dat deze verboden is. Het is toch juist de bedoeling dat er een realistisch beeld wordt gegeven van de werkelijkheid. Als je je ogen sluit voor deze reclame, sluit je ook je ogen voor de ernst van de zaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik stoor mij aan het woord reclame, het gaat hier om voorlichting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@kempo en daarbij, heb je wel eens van SIRE gehoord, die afkorting staat voor stichting ideële reclame. Dit is dan, zoals KBelg zegt een reclame voor een partij die donateurs werft, maar televisiereclameblokken worden in Nederland vaker voor voorlichting gebruikt. (je bent een rund als met vuurwerk stunt, ben jij sterker dan alcohol etc. etc.).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch vind ik het geen reclame
Ik zou het niet tussen Sesamstraat en Het Klokhuis willen zien. Maar later op de avond moet dit geen probleem zijn. Huiselijk geweld is een serieus probleem en mag niet ontkend worden. Daarnaast zijn er zo veel geweldadige films en series op de televisie. Onbegrijpelijk als ze dit echt totaal verbannen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het ook niet terecht dat het is verboden. Juist met deze 'voorlichting' is de boodschap erg sterk, wat de bedoeling is - en daarom is hij verboden. Wat willen ze dan, dat iedereen naar halfzachte filmpjes zit te kijken en denkt: het valt wel mee? Nee, HET VALT NIET MEE, dus laat het maar heftig zijn die reclame.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja terecht wat mij betreft.

Zijn erg schokkende beelden en moet er niet aan denken wat voor indruk dit op mijn kinderen maakt als ze het een keer per ongeluk zouden zien.

Daarnaast vraag ik me af of zoń filmpje helpt?
Degene die mishandeldt doet dat toch wel.
Ik denk dat een filmpje wat dezelfde boodschap uitdraagt maar zich meer richt op de mishandelaar en wat voor invloed het heeft op het dagelijks leven van de mishandelde meer effect heeft.
Eventueel een adres of telefoonnummer achterlaten waar zowel slachtoffers als de daders terecht kunnen.

Ik denk dat het goed is dat de dader beseft wat hij de ander, behalve dan lichamelijke pijn, aandoet.
Daar zou het filmpje op gericht moeten zijn

Toegevoegd op 28-04-2009 14:37:30
Zou dus ook in Nederland in deze vorm verboden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hierbij weet je dat het gespeeld is, dus ja... why not... En laat goed zien waar het om draait... ja dat mag van mij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@... (oftewel XiniX), waarom zou het niet gespeeld zijn?
Zwaar overdreven. Dit is zo ongeveer een liefdesroman vergeleken met de gemiddelde actiefilm.
Elke organisatie die geld wil lospeuteren doet dat door schokkende beelden te laten zien. Er worden veel schokkendere beelden gebruikt door bepaalde organisaties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het terecht dat die reclame verboden is, ik vind hem veel te schokkend, zeker als er kinderen mee kijken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag niet verboden worden. Het zal je maar gebeuren. Wel ben ik bang dat daders zich echt helemaal niets van zo'n filmpje aan zullen trekken. Je kunt toch geen geweten hebben als je zoiets doet. Of trek hebben om op een cursus te gaan om je beter te beheersen. Ze kunnen naast zo'n filmpje ook goede voorlichting geven hoe je uit zo'n aggressieve relatie komt op een goede manier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut onterecht.
Om de één of andere reden schijnen we alle serieuze aangelegenheden op tv te moeten verzachten.
In een actiefilm of horrorfilm kan het niet bloederig genoeg maar zodra het de waarheid benadert valt het binnen de taboesfeer.
Ik zou zeggen: vuurwerkcampagne,... laat maar zien die opengescheurde schedel.
Rijden onder invloed,...Laat de consequenties maar zien.

Ik zit hier zelf ook niet om te springen maar schijnbaar hebben mensen toch een schokeffect nodig om de ernst van een zaak in te zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wel ja verbied het maar doen we met zn alle lekker onze oogjes dicht want ''wat je niet ziet bestaat niet'' toch
bah laat maar lekker zien hoor het is realiteit waar we het over hebben.
ben wel een voorstander van na 20:00