Stel, jij hebt het voor het zeggen, wat zou jij als eerste willen veranderen als jij in de plaats van Balkenende was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Leuke vraag! Jammer dat je alleen vraagt naar wat ik dan als eerste zou veranderen.

Ik denk dat ik al m'n kabinetsleden eruit zou gooien en een nieuwe, kleinere ministersploeg zou samenstellen op basis van expertise en bewezen waarde. (En dus niet op basis van politieke kleur, achterklap en partijgedoe!) Een zakenkabinet vestigen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Dan zou ik als eerste een *echt* parlementair onderzoek laten instellen naar onze betrokkenheid bij de oorlog in Irak.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, goede beslissing!!!
Die Wilders eruit gooien :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet erg democratisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik heb het toch voor het zeggen? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom? Hij heeft duurft wel ze bek open te tekken...kan je van Balkenende niet zeggen, die slijmt alléén maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is ook goed dat iemand iets durft te zeggen. Het gaat er alleen om wat er uit komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je wel gelijk mee! Maar weet je wat ik zo erg vind? Wordt gezegd, je hebt hier in Nederland vrijheid van meningsuiting. Mijn hyves is net voor de Pasen helemaal leeggehaald. Ik had veel verhalen op me blog staan. Werd bedreigd vanwege mijn direct- en openheid. Waren verhalen met een politiek tintje, strijde voor de voedselbank om maar iets te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat inderdaad wel ver. Heb je daar ook uitleg over gekregen van de Hyves beheerders?
Dit kabinet eindelijk laten vallen en nieuwe verkiezingen uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodat Wilders president wordt? Je bent net zelf president! Waarom zou je dan het kabinet dan laten vallen? Hoe dom kun je zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
President? Naja.
Dit kabinet is al twee jaar bezig zichzelf met hangen en wurgen in stand te houden. Het draait zich in allerlei bochten om te voorkomen dat het uit elkaar valt. Moeilijke beslissingen worden vooruitgeschoven (JSF), of de PvdA verandert weer eens 180 graden van mening.
CDA/PvdA/CU hebben in de peilingen nog maar 55 zetels. Oprotten dus.
Wat betreft Wilders: die is mijns inziens totaal ongeschikt als premier, maar hij verdient wel een dikkere vinger in de pap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Je rol als premier opofferen voor een beter Nederland. Klinkt bij nader inzien als een nobele daad. Gelukkig kun je voor negatieve duimpjes geen punt aftrek krijgen. Omdat ik geen plusje meer kan geven, heb ik je ergens anders een plusje gegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je trouwens 2 plusjes gegeven, want je antwoord over schepping en evolutie vond ik sowieso ook een plusje waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat had je niet hoeven doen hoor! :-)
Ik zou het Torentje opnieuw inrichten met wat vrolijke meubels en frisse kleuren. Dan zou ik wat slimme, bekwame mensen uitnodigen en die het land laten runnen en daarna zou ik extra lang op vakantie gaan. Ik zou het ook maar vier jaar doen. Dat is lang genoeg. Ik zou prioriteit leggen op het bestrijden van de economische recessie, opvoeding, scholing en educatie en bij het energie- en klimaatvraagstuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimme, bekwame mensen uitnodigen en die het land laten runnen en daarna zou je extra lang op vakantie gaan? Dus jij zou het uit handen geven, lekker gemakkelijk ben jij. Ik zou het zelf in de hand nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt leuk, zelf even MP te willen spelen. Maar enig idee hoe zwaar die taak is? Er zijn maar weinigen die dit uberhaupt aankunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou dat dan geen uitdaging zijn om zelf een oplossing te zoeken? Het klinkt net alsof je bang zou zijn om deze uitdaging aan te gaan. Je zoekt de goede lui met die je samen kunt werken, je gaat op onderzoek uit wat je in positieve zin kunt veranderen. Alles beter dan die hy……. van Balkenende. Een politici mag van mij best op ze’n bek gaan, maar geef dan ook toe dat je fout bent geweest. Hou niet van die arrogante mensen!!!
De kredietcrisis actiever proberen op te lossen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een hele goede, maar dan moet er eerst een bezem door het hele kabinet worden gehaald. Er wordt altijd vóór de verkiezingen gezegd, het volk mag kiezen, maar als het zover is, na de verkiezingen, hebben wij niets meer in te brengen. Zonder het stemmen van het Nederlandse volk zou er geen Minister zijn. Maar elke keer na de verkiezingen gaat er van alles fout. Dus eigenlijk moet het kabinet moeten worden bepaalt mét de stemmen van het Nederlandse volk.
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat vind ik geen goede.
Ons kleine landje kan onmogelijk een wereldwijde financiële crisis oplossen.
Met of zonder Balkenende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met antwoordman.
En wat loesje allemaal zegt... slaat ook nergens op.
Als we op dit moment het kabinet omver zouden gooien, wordt er het komende jaar helemaal niks gedaan aan de crisis, lijkt me niet handig.
En je stemt op een persoon/partij, kennelijk heb jij op de verkeerde gestemt. en het kabinet wordt ook bepaald door de stemmen van het volk, wat is nou je punt?
een andere kapper...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je zo'n slecht kapsel dan? Jij bent in de plaats van Balkenende he, je bent niet echt Balkenende..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, maar ik wil niet zijn hofkapper overnemen
Heel makkelijk, ik zou de Balkenende-norm omhoog gooien. Al zou die norm dan mijn achternaam dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik Balkenende was, dan zou ik het precies zo doen als Balkenende... Niets veranderen... Het gaat toch goed in Nederland, waarom moet er dan wat veranderd worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou wat dacht je van armoede in Nederland?? Ik heb jaren gewerkt voor Werkgroep Armoede en veel ellende gezien.
elke zondag koopzondag.
verder de winkeliers gewoon lekker laten bepalen wanneer ze open gaan al is het 3 uur 's nachts.
Dat is een goede stimulans voor de economie, niks geen zondagsrust! Die is er toch al niet met die irritante kerkklokken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat JSF testtoestel alsnog laten komen, want de PvdA heeft het toch al betaald...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het onderwijs systeem zoals het in eind jaren '80 begin jaren '90 was herstellen. Nog nooit heeft Nederland zo hoog aangeschreven gestaan in de hele wereld qua onderwijs als toen.

Alleen jammer dat er een aantal ambtenaren tijd teveel hadden en vonden dat het tijd was voor iets nieuws... Zie wat het ons opgeleverd heeft. Geen enkele docent weet nog waar hij aan toe is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou alle, maar dan ook echt alle, politieke banden met het koningshuis opheffen zodat het koningshuis geen invloed meer kan hebben op de politiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat als je Balkenende was, je niet heel veel verschillen kan maken dat dat het nu is. Je moet altijd nog de partijen met je mee hebben om te stemmen bij een wetsvoorstel. En je hebt natuurlijk ook nog de eerste kamer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nu in zijn schoenen zou staan zou je merken hoe weinig macht je hebt als premier van nederland, nationaal en internationaal.
Dus veel veranderen zul je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...ligt eraan...wat je doet en door kunt zetten...hoe je dingen brengt...heeft met de manier te maken hoe je tegenover dingen staat en hoe ver je wilt gaan...of je een goede leider bent die anderen over de streep kan halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja oke, maar het is nou eenmaal zo dat een premier in nl totaal geen macht heeft. Maarja een goed politicus kan veel bereiken. Maar daar hadden we het niet over ;)
Hetzelfde als Mental Theo al wilde doen tijdens de verkiezingen van 2003: Borstvergroting in het basispakket, en borstverkleining eruit.
Het moet wel weer een feestje worden in Nederland!