lastig gevallen in de tram

gisteren ben ik geintimideerd door een groepje jongeren in de tram, den haag. dit gebeurde uiteraard toen de beveiliger van htm net was uitgestapt. Vlak daarvoor vielen dezelfde jongeren een meisje lastig maar de htm beveiliger heeft hier niet aan gedaan, waarom niet? Hy had het niet door gezien hy een gezellige conversatie aan t voeren was. Uiteraard ben boos, boos op de jongeren, boos op de beveiliger en op myzelf.. Ik had gewoon achter de bestuurder moeten gaan zitten... Graag jullie mening... Dank je wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

ik vind het schande dat de eveiliger de niks aan heeft gedaan en had daar een melding van gemaakt..hy is de om alles in de gaten te houden en als de iets is ingrijpen of hy moet de politie waarschuwen.

je moet niet boos zijn op jezelf tegen een groepje begin je helemaal niks..

en knap van je dat je bent blijven zitten zo heb je ze wel laten zien dat je niet bang bent
respect voor jou.

Toegevoegd na 1 minuut:
eveiliger = htm beveiliger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel vervelend maar dit is nu eenmaal de tijd waarin wij leven. Niemand doet iets omdat iedereen bang is. Zelfs de beveiligers doen vaak niets omdat ze bang zijn. En een beveiliger heeft echt helemaal niets aan bevoegdheid (dezelfde als jij en ik) en heeft ook geen wapens bij zich. Hij zal dus echt niets gaan doen tegen een groepje mensen.
Het is erg, maar zo zit de wet in Nederland nu eenmaal in elkaar.
Wees niet boos op jezelf want als jij wat had gezegd had jij nu niet achter het internet meer gezeten waarschijnlijk, gelukkig is er niets gebeurd maar wees altijd voorzichtig.
Hou afstand en bel anders gewoon gelijk het alarmnummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon het tramnummer en het tijdstip doorgeven aan politie en tramdiensten?> kunnen ze uitvinden wie de beveiliger is geweest en maatregelen treffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de natuur kun je zien dat er altijd twee mogelijkheden voor dieren zijn.

Vechten..of vluchten..

Diezelfde mogelijkheden gelden ook voor de mens.

Als je de kans om te overwinnen te laag acht..moet je helaas vluchten.

Dit geldt dus ook voor een beveiliger..hij/zij is ook maar een...ongewapend..mens.

Beveiligers mogen, evenals wij allen, géén wapens dragen.

Zij mogen een overtreder van de regels binnen het voertuig (de tram) slechts staande houden.

Staande houden. Hetgeen inhoudt..vasthouden tot de politie arriveert en de betreffende man/vrouw eventueel aanhoudt..ofwel arresteert.

Ook een beveiliger heeft een gezin en zal dus ook aan zijn eigen hagje denken bij dreigende situaties.

Ik heb daar wel een beetje begrip voor.

Desondanks voelde dat meisje zich onbeschermd (Net als jij overigens) toen de horde jongeren ongestoord hun gang konden gaan.

Jij hebt, naar mijn mening, juist gehandeld toen je je wat 'op de achtergrond' trachtte te houden.

Vechten zou voor jou slechts kunnen leiden tot een stevige mishandeling die eventueel bestraft zal gaan worden..als de daders te achterhalen zijn.

Wat je nu deed was een vorm van vluchten..en was in de gegeven omstandigheden het verstandigste.

Wat je verder had kunnen doen is..een foto maken van de relschoppers.

En als je daartoe niet de gelegenheid vond..hun gezichten in je hersens prenten..zodat je ze nadien kunt herkennen.

Verwijt de mensen noch jezelf niet te gauw de angstgevoelens.

Maar tracht te leren van een dergelijke situatie en probeer je machteloosheid om te keren door de gezichten van de relschoppers te onthouden.

Ik hoop dat je je na mijn 'verhaal' wat beter voelt en jezelf niet meer loopt te verwijten.

Gr. Ton