Maakt AI de mensheid kapot?

Het is natuurlijk super dat technologie steeds beter wordt en we veel dingen nu uit de (computer)handen kunnen geven. Maar streven we onszelf nu niet een beetje voorbij? Steeds meer banen worden overbodig en we kijken/lezen steeds meer naar computer-gegenereerde beelden en teksten. Straks heeft het zijn van een mens helemaal geen zin meer, zogezegd...

een week geleden
tinus1969
een week geleden
Ach, bijna exact hetzelfde werd gezegd toen de eerste pc kwam. Desondanks is er nu een tekort aan personeel.

Geef als eerste antwoord