Waarom worden demonstranten die zich vastketenen in een buis los gemaakt?

Zie foto. Ze leggen zich aan elkaar vast maar de politie gaat het los slijpen. Waarom worden ze niet zo afgevoerd en laat hen het zelf oplossen. Serieuze vraag

Picture for question
TurfGraver
7 maanden geleden
Als een heel groep aan elkaar vastzit d.m.v. die buis is het moeilijk iemand af te voeren.
Je zou dan de heleboel in 1x moeten kunnen verplaatsen.
wateengefoeweer
7 maanden geleden
Klinkt logisch, ik dacht per 2 aan elkaar
AnnBoo8146
7 maanden geleden
Het schijnt dat de mensen, die op deze manier aan elkaar zitten, behoorlijke verwondingen kunnen oplopen als ze zo worden vervoerd. De minste verwondingen zijn schaafwonden, maar het kan ook gebeuren dat de armen ernstig verdraaid worden en daarbij uit de kom raken.
Amadea
7 maanden geleden
Omdat de medische gevolgen zodanig ernstig kunnen zijn dat dit veruit de beste methode is.
wateengefoeweer
7 maanden geleden
Ok, ik nooit verder gekomen dan protesteren tegen het sluiten van het plaatselijke buiten zwembad

Geef als eerste antwoord