Waarom is mark rutte nog steeds aan de macht?

een jaar geleden
2.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Wat bedoel je met "aan de macht"?
Hij heeft het niet alleen voor het zeggen.
kaas1231241
een jaar geleden
Volgens mij is het vrij duidelijk, "AAN de macht" en niet "de macht".. Hij is toch aan de macht of niet dan?

Antwoorden (3)

Omdat hij de steun heeft van de meerderheid van het parlement.
tinus1969
een jaar geleden
Mark Rutte is nog steeds aan de macht, door een aantal factoren.
Ten eerste was hij voor de laatste vier Tweede Kamerverkiezingen door zijn partij, de VVD, verkozen tot hun leider en lijsttrekker.
Vervolgens kreeg de VVD tijdens deze vier verkiezingen genoeg stemmen om zich de winnaar te mogen noemen en de grootste fractie in de Tweede Kamer te worden.
En het is gebruikelijk, dat de winnaar van de verkiezingen de nieuwe premier levert. Dus als winnende partij mocht de VVD de premier leveren en dat was iedere keer hun lijsttrekker Mark Rutte. Dat is overigens ook zeer gebruikelijk.
Een deel van de reden, waarom Mark Rutte nog steeds aan de macht is, wordt dus gevormd door het feit dat er geen politieke partij in Nederland is, die bij verkiezingen meer stemmen krijgt. En een ander deel van de reden is, dat de VVD binnen de partij nog geen geschikte opvolger van Mark Rutte heeft gevonden.
een jaar geleden
Er speelt hier heel iets anders volgens mij: voordat vvd aan de macht kwam heeft men ervoor gezorgd dat er heel veel zzp-ers kwamen op de arbeidsmarkt. Zoals gebruikelijk stemmen ondernemers voornamelijk vvd, vanwege diverse fiscale voordelen. Dus vaak ook zzp-ers. Er zijn inmiddels ongeveer 1 miljoen zzp-ers in ons land actief. Dus zal vvd voorlopig nog wel in het centrum van de macht blijven.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Ik weet niet hoe je daarbij komt.
tjoi
een jaar geleden
goed nadenken dan
Cryofiel
een jaar geleden
"Men", of "ze", is altijd heel gemeen en zeer gevaarlijk.