Kan ik n.a.v dit bericht nog een WOB-verzoek indienen?

Beste leden,

Ik heb begin dit jaar gesproken met de contactpersoon van geplande bouwwerkzaamheden, en na maanden van contact over verbeterpunten e.d, vroeg ik ook wat de beoogde kosten waren voor dit project. (Ik dacht, ik vraag het via desbetreffende i.p.v WOB)

Het antwoord:
"U hebt ons via een app-bericht een vraag gesteld over het beoogde budget voor onderhoudswerkzaamheden aan de Zeven Bosjes.
Dit heb ik voor u onderzocht en kan u bij deze het antwoord geven.
Financiële informatie over dit project kan niet met u worden gedeeld.
De reden hiervoor is dat de aanbestedingsprocedure binnenkort gaat starten en dat delen van deze gegevens nadelig kunnen zijn voor de financiële belangen van de gemeente."

Mijn vraag aan jullie nu is: Volgens mij mag ik alsnog gewoon een WOB-verzoek indienen om deze informatie openbaar te maken, en zijn ze gewoon verplicht dit af te staan?

een jaar geleden
1.3K
Antoni
een jaar geleden
@TomVanA, in theorie kan je altijd een WOB-verzoek indienen. Het is mogelijk dat men vindt dat de vraag al is beantwoord, maar dat merk je vanzelf. Voor zover ik nu kan nagaan, is dit moment overigens niet het meest geschikte (de aanbestedingsprocedure gaat binnenkort starten), maar dat begrijp je vast al uit het ontvangen antwoord van de ambtenaar.
TurfGraver
een jaar geleden
Ik vermoed dat je dat soort gegevens nog niet gaat ontvangen.
https://wob.nl/alles-over-de-wob/weigeringsgronden-voor-verstrekking/
klep
een jaar geleden
Ik geloof dat het sinds 1 Mei niet meer een WOB verzoek is maar een WOO verzoek

Antwoorden (1)

Ja dat kan.
'Financiële gegevens' zijn daarbij een zogenaamde relatieve uitzonderingsgrond, wat betekent dat je van de gemeente kunt eisen dat ze goed motiveren waarom specifieke deze gegevens niet gedeeld worden, en je kunt bovendien om een datum vragen vanaf welk moment de gegevens wel gedeeld kunnen worden.
tinus1969
een jaar geleden