Waarom zet men niet een enorm bedrag op het hoofd van Putin?

Bijvoorbeeld een miljard euro voor degene die hem uitschakelt.

ronron1212
2 jaar geleden
Wie zou dat moeten doen dan als landen dat doen is dat een oorlogsverklaring.
Pieterke
2 jaar geleden
Dat heeft geen nut. Als Poetin overlijdt/vermoord wordt komt er een ander aan de macht met soortgelijke ideeën.
Z512099
2 jaar geleden
De moord op Poetin kan de start van WO III zijn, die van WO I was de aanslag op de prins Frans Ferdinand.

Antwoorden (4)

Ik denk dat heel wat mensen hetzelfde denken maar het probleem is dat degene die hem uitschakelt het er ook niet levend van afbrengt omdat er nog een hele kring rondom Putin is die hetzelfde zijn als hem, dus dat zou een zelfmoordmissie zijn en vergeet niet dat de familie van diegene óók uitgeschakeld zouden kunnen worden door iemand uit die kring.Je familie is dan ook dus niet meer veilig. Voordeel is dan wel weer dat diegene de geschiedenisboeken in zal gaan als Redder van de Vrije Wereld.
2 jaar geleden
Omdat het niet ethisch is om op te roepen iemand - wie dan ook - te vermoorden. Ook de grootste dictator niet!
2 jaar geleden
Omdat dat niets oplost en er slechts voor zorgt dat wij ook met Rusland in oorlog raken. En dan hebben we die wapens nodig waar jij niet aan mee wil betalen.
tinus1969
2 jaar geleden
Nou, bijvoorbeeld…. omdat het niet zo gemakkelijk is om de waarheid over iemand te vatten in goed of fout?!
Ik weet niet hoe oud je bent en of je kinderen hebt, maar áls je die hebt, zul je vast hebben gemerkt dat als er twee vechten, ieder zijn eigen waarheid heeft over wat heeft plaatsgevonden en waarom hij heeft gereageerd zoals hij heeft gedaan.
Wat nu in de media gebeurt, heet partijschap! Onze media zijn verzadigd van het westerse standpunt; ik heb nog amper gezien dat iemand zich verplaatste in de situatie van Rusland/Putin. Men staat meteen klaar met het oordeel!
Ruslandkenners (zoals bijv. John Maersheimer) en een journalist zoals Hubert Seipel (die als een van de weinigen bijna 5 jaar Putin van dichtbij meemaakte) schetsen een heel andere visie op het conflict, die je in de westerse media maar weinig tot helemaal niet hoort. Waarom hoor je die niet? Omdat journalisten nog maar weinig kritisch durven zijn (dikwijls praten zij de zittende macht na, omdat deze hen subsidie geeft om te kunnen blijven bestaan - en niemand bijt graag in de hand die hem brood geeft).
Verder, Zelenski kwam tot 2019 vooral in het nieuws als zijnde een ‘corrupt man’, maar nu wordt hij in de westerse media haast als een heilige bewierookt - hij kan geen kwaad doen, lijkt het.
De media zwijgen ook over de misdaden tegen de Russisch sprekende bevolking in de Donbas, die door de Oekraïense Azov-militairen in de afgelopen jaren zijn gepleegd.
Wat ik maar bedoel te zeggen: Putin isn’t all bad en Zelenski isn’t all good.
Een conflict is heeeeellll wat ingewikkelder dan zo zwart/wit te roepen dat Putin dood moet!
Ik dacht eigenlijk dat onze beschaving anno 2022 wat verder zou zijn dan het middeleeuwse ‘brandstapelen’ van mensen met wie we het oneens zijn…. Maar ik vrees dat velen door hun angst en de nogal gekleurde media-hype een gigantische stap achteruit aan het zetten zijn in hun psychische ontwikkeling, waardoor we met z’n allen weer op schoolplein-niveau uitkomen: “hij zegt…, hij deed…, het is zijn schuld!” Onze eigen fouten, verkeerde reacties en acties die olie op het vuur gooiden, vergeten we gemakshalve…
Conflicten zijn ingewikkeld en vragen om een dialoog en goed luisteren en onderzoeken. Als we iedereen gaan vermoorden die we niet begrijpen, is het met het voortbestaan van de mensheid gauw gedaan: dan blijft er niemand meer over.