Op volgorde van inschrijving voor het debat.

Dat begrijp ik in ieder geval uit de tekst uit het Reglement van Orde van de Tweede Kamer der Staten-Generaal:

HOOFDSTUK 8. DE PLENAIRE VERGADERING

(...)

§ 8.2 De beraadslaging

8.2.1 Spreken in de vergadering

Artikel 8.9 Spreken in de vergadering

1. In de vergadering voert een ieder slechts het woord na het aan de Voorzitter gevraagd en van hem verkregen te hebben.
2. De Voorzitter verleent het woord in de volgorde waarin het is gevraagd, tenzij de Kamer anders besluit.
3. De leden kunnen voorafgaand aan de beraadslaging over een onderwerp het woord vragen door zich te laten inschrijven op een daartoe bestemde sprekerslijst. De inschrijving is mogelijk zodra de Voorzitter heeft meegedeeld of de Kamer heeft besloten het onderwerp aan de orde te gaan stellen.

Zie https://www.tweedekamer.nl/sites/default/files/atoms/files/rvo_miniboekje_maart_2021_0.pdf en https://wetten.overheid.nl/BWBR0044975/2021-03-31/0#Hoofdstuk8_Paragraaf8.2. De tekst op die laatste website is hetzelfde als die in het PDF-document, maar deze tekst is de officiële op Overheid.nl.

Bij de Algemene Politieke Beschouwingen na Prinsjesdag is de sprekersvolgorde overigens anders. Deze staat vast: eerst de grootste oppositiepartij, dan de grootste coalitiepartij, dan de op een na grootste oppositiepartij, enzovoorts. Dat is de zogenaamde "begrotingsvolgorde" die ook bij de begrotingsbehandelingen wordt gehanteerd. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_beschouwingen.
Antoni