Wanneer moet een corona regel naar de tweede kamer en wanneer niet?

Er worden besluiten genomen over B.V het sluiten van de horeca zonder toestemming van de tweede kamer, maar ze hebben wel toestemming nodig van de tweede kamer voor het invoeren van de avondklok. hoe zit dit?

Antwoorden (2)

Eerst moet een regel/wet naar de Eerste Kamer. Als deze geaccepteerd is, moet het naar de Tweede kamer. Als het daar ook geaccepteerd is, is de regel officieel.
2 jaar geleden
crispy
2 jaar geleden
Wetten moeten eerst naar de tweede kamer en daarna naar de eerste kamer.
Maar de vraag hier is in welk geval een corona maatregel via de tweede kamer moet, en wanneer een dergelijke maatregel niet via de tweede kamer hoeft.
Er is al wetgeving inzake corona maatregelen (corona noodwet).
Zodra er een maatregel is voorgenomen die buiten het kader van die noodwet komt, zal dat via de TK moeten.