Binnen hoeveel minuten moeten de politie komen?

Binnen hoeveel minuten moet de politie komen als je belt via 0900-8844

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
Pieterke
2 jaar geleden
Ze komen zo snel mogelijk. Er staat geen tijd voor. Voor spoed moet je het alarmnummer bellen.
Antoni
2 jaar geleden
Het is maar de vraag of de politie moet komen. Aan de hand van jouw melding zal worden beoordeeld of het nodig is dat de politie naar jou toe komt. Dus de politie komt lang niet altijd naar aanleiding van een telefoontje.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
@Antoni Juist ja. Ik vroeg mij al af of iemand dat zou zeggen. Ik heb ook eens gebeld vanwege een vreemde situatie. Toen werd het overgedragen aan toezicht en handhaving die met cameratoezicht kon meekijken. Zij vonden het niet nodig om op te schalen.

Antwoorden (1)

Daar is geen peil op te trekken, het is geen spoednummer.
Je mag blij zijn dat je op dit nummer binnen 5 minuten aansluiting hebt.
Als je 0900-8844 belt, wordt je telefoontje beantwoord in één van de Regionale Service Centra (RSC) van de politie. Die centra zitten verspreid over het hele land, maar als je vanuit Overijssel naar de politie belt is de kans het grootst dat jouw gesprek in het RSC in Enschede, Apeldoorn of Nijmegen beantwoord wordt.
Lees verder op deze link...