Wat word er precies door de gemeente geregeld?

Kan iemand mij vertellen wat er precies door de gemeente word geregeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

de gemeente regelt onder andere projecten binnen de gemeente (zoals huizenplannen, marktplijnen) en vergunningen.

Toegevoegd op 28-04-2009 18:47:33
ik heb nog de volgende link gevonden met meer info: http://www.overheid.nl/home/zowerktdeoverheid/wievormendeoverheid/degemeente/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De gemeente is de onderste laag uit het politieke bestuursstructuur, met daarboven in Nederland respectievelijk de provincie en de rijksoverheid, en in België respectievelijk de provincie, het gewest en de federale staat.