Dat heeft geen enkele zin. De coronatest laat alleen zien of je nu corona hebt, niet of je eerder corona hebt gehad. Dat is een andere test die niet via de GGD wordt aangeboden.
3 jaar geleden
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Oh ja op anti-stoffen. Dat bedoelde ik eigenlijk. Waar kan ik terecht?
Utrecht
3 jaar geleden
Aha.
Voor een test op anti-stoffen kan je mogelijk bij je huisarts terecht. Maar er zal wel een echte aanleiding moeten zijn wil hij/zij daarmee akkoord gaan.
Anders kan je bij een aantal commerciële labs terecht zoals in het antwoord van SimonV te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus.
Goeievraagstell, ik acht de kans miniem dat de huisarts hier groen voor geeft.
Maar niet geschoten is altijd mis. Mijn schoonzus heeft corona gehad. Was begin april.
Tien dagen koorts boven de 40 graden. Geen smaak en reuk meer (nu nog minimaal).
Benauwd. Etc......
Ze is behandeld in een vd valk hotel (was omgebouwd).
Toentertijd is ze niet getest op corona. Dat hoefde niet, omdat het beeld volgens de artsen 100% duidelijk was.
Nu heeft ze enorm haaruitval. Dermatoloog zegt: logisch na corona.
Voor de zekerheid is haar bloed op veel nagekeken.
Ze wilde ook graag getest worden op antistoffen, maar het antwoord is: Nee!
Zowel de huisarts, dermatoloog zeggen dat.
Andere groepen gaan voor. Bijvoorbeeld mensen in de zorg (ook die geen klachten gehad hebben).
Je kunt een coronatest laten doen om te zien of je het gehad hebt.
Hoewel het RIVM zegt dat deze bloedtests alleen voor bepaalde onderzoeken worden afgenomen, blijkt uit een rondgang van RTL Nieuws dat het sinds een paar weken wel mogelijk is om via sommige huisartsen in een lab getest te worden op antistoffen. De groep patiënten die wordt doorgestuurd, is wel beperkt.

Je kunt het op eigen kosten bijvoorbeeld hier laten doen:
https://www.prohealth.nl/testen-antistoffen-coronavirus/
https://www.efarma.nl/corona-antistoffen-test/99011632
Deze test kan enkel worden gebruikt om te kijken of men een infectie heeft gehad met het COVID-19 coronavirus. Een positief resultaat kan nog niets zeggen over de immuniteit. Hierover is nog weinig bekend.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ook plus.
Zie reactie bij Utrecht.
Ik ken wel iemand die getest is op antistoffen, omdat zij werkt met zeer zwaar beperkte mensen (zowel lichamelijk als geestelijk).
Deze mensen zijn zo beperkt dat zij niet thuis kunnen wonen.
Terecht dat zo’n groep voor gaat om te testen.
Gisteren in de persconferentie is er gezegd dat je het beste alleen maar een test kan doen als je klachten hebt. Er is namelijk een tekort aan testen.