Waarom is Neelie Kroes weer uit beeld als premier?

Er is een tijd gesproken over dat Neelie die wellicht premier zou worden ipv Mark Rutte. Volgens mij werd hier door veel mensen positief op gereageerd.
Waarom hoor ik er nu niks meer over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Simpel, ze ambieert het premierschap niet. Plus dat ze zelf haar huidige baan nog te leuk vindt en de uitdagingen daarin nog voldoende zijn om te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kroes kwam ooit in beeld omdat het Nederlandse volk niet erg positief was over Rutte als eventueel premier in Nederland. De VVD zei zelf dat het vormen van een ingewikkelde coalitie ook een reden was om eventueel Rutte geen premier te laten worden. In de laatste weken voor de verkiezingen sloeg de populariteit van Rutte ineens om, Rutte werd populairder dan ooit en het was niet meer nodig om een 'reserve-premier' naar voren te schuiven. Hierna heeft Kroes meteen aangegeven haar werk in Brussel te willen voortzetten.

Overigens, het is vooral de media geweest en andere partijen die hier heel veel over gesproken hebben. Persoonlijk vond ik het een nogal opgeblazen issue.

Kroes als premier zou ik overigens niet terecht vinden. Rutte heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat de VVD-standpunten zo helder bij het volk zijn overgekomen. Dit doet overigens niks af aan de kwaliteiten van Kroes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rutte had al spijt van die opmerking toen hij die woorden over zijn lippen liet glijden/slippen.

Dus Mark zwijgt hier nu wel graag over en wordt er ook liever niet meer aan herinnerd.

Neelie kijkt wel uit haar leuke baantje met veel macht op te geven en te degraderen tot premier van een klein landje, hetgeen Nederland in feite is.

Zijn (die van Mark) spijt kwam al dadelijk daarna omdat hij daarmee te kennen gaf dat, als het echt moeilijk zou worden, hij zichzelf niet in staat achtte die moeilijkheden aan te kunnen/ cq te overwinnen.

En 'zwak overkomen' schijnt kennelijk een politieke vorm van zelfmoord te zijn.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wilde niet. Ze heeft nu in Brussel weer een prachtige baan. Zei ze in een interview op tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze liever in Europa blijft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland hoort niet bij Europa?
Volgens mij zit Frits Bolkestein erachter dat zij buiten beeld blijft. Hij twijfelt vast over haar vermogens. Het politieke krachtenveld is groter dan je denkt. En voor de schijn geeft zij aan zelf niet te willen. Zo gaat dat in de politiek.