Die worden bewaard zodat een hertelling mogelijk blijft

Toegevoegd na 1 minuut:
[quote]
Vernietiging van stembescheiden
Introductie

Gebruikte stembiljetten mogen pas worden vernietigd nadat de nieuw gekozen leden van de Tweede Kamer of andere vertegenwoordigende organen zijn toegelaten.
Content

Aangezien er geen beroep mogelijk is tegen de beslissing tot de toelating, is de toelating onherroepelijk. Na de toelating kunnen de stembiljetten daarom direct worden vernietigd.

De overige stukken dienen enige tijd bewaard te worden. Denk aan: uittreksel kiezersregister of RIS, ingeleverde oproepingskaarten of stempassen, niet-gebruikte stembiljetten, teruggegeven en onbruikbaar gemaakte stembiljetten, volmachtbewijzen en kiezerspassen. Dit met het oog op een eventueel strafrechtelijk onderzoek (zie artikel N 12 Kieswet). Voor het bewaren wordt een termijn van drie maanden aangehouden. Na deze periode dienen deze stukken te worden vernietigd.
[/quote]