Kan de PVV bij regeringsdeelname wel een minister van buitenlandse zaken leveren? Zie toelichting

Het lijkt me toch lastig gezien de contacten die een dergelijke minister moet leggen met ook Islamitische landen en de eerdere uitspraken van Dhr Wilders zoals de 'kopvoddentax', vele pagina's scheuren uit de Koran zodat je een boek overhoudt zo dik als de Donald Duck et cetera??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeiend we hebben die islamitische landen toch niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh?? Wat te denken van olie bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook leuk is de vraag of de PVV ook de minister van Justitie en dus ook vreemdelingenzaken gaat regelen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan van wel als ik onderstaande berichten zo lees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Justitie Raymond de Rhoon zie zijn cv!

Het beste antwoord

De tijd zal het leren. Het zal er ook vanaf hangen hoe die minister van Buitenlandse Zaken zich op gaat stellen. Als die net als die vroegere LPF-er (of was dat ook PVV?) uitlaat over bijv. Aruba als "daar wonen toch alleen maar domme mensen die hun zakken vullen" (of iets van vergelijkbare strekking), dan slaan we net zo'n figuur in het buitenland als bijv. Berlusconi. Aan de andere kant lijkt Berlusconi met al zijn vage praktijker er ook mee weg te komen, dus blijkbaar mag je nogal een potje breken als het puntje bij het paaltje komt.

Ik vind het een leuke vraag, maar de antwoorden blijven toch meer meningen en speculaties. De tijd zal het wellicht gaan leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zeker wel dat word Dhr. Wilders! Een lijsttrekker van n andere partij versprak zich bij het debat van BNN!! Daar deed hij overigens niet aan mee!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik niet,ik vraag ne af of de PVV wel in staat is om ook maar 1 capabele minister van wat dan ook te leveren,of het zou de minister van de potloden & de gummetjes moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien de PVV in tegenstelling tot veel andere partijen de mensen op sollicitatie hebben aangenomen zitten er op zich wel capabele en goed opgeleide mensen bij de PVV. Er is tenminste niemand die alleen vanwege afkomst, geslacht oid een voorkeurs aanstelling heeft gekregen als gevolg van (misplaatste) positieve discriminatie. Een min voor de vooringenomenheid zonder dat je er ook maar enig verder argument bijlevert waarom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal met reinier eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet toegeven,dat ik ten opzichte van de PVV idd vooringenomen ben,aangezien ik alleen maar bralleputten daar heb gezien,ben ik de mening toegedaan,dat ze geen ter zake kunduge mensen hebben. Ik hoop dat ik het mis heb,mochten ze aan een regering deel gaan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jonas: dat wil iedereen wel weten, maar daarvoor moet je toch echt wachten tot er een mogelijke coalitie in beeld komt.
Ze willen geen buitenlandse zaken, ze willen zich alleen met Nederland bezig houden. Eerst Nederland op orde krijgen zullen ze zeggen. Wel willen ze Binnenlandse zaken, Integratie en Justitie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze kunnen dus geen minister leveren van buitenlandse zaken. Willen ze ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet, die zijn beschermd. Eens of niet, en het ligt eraan wie ze binnen halen. Niet iedereen is zo extreem als Wilders zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Wilders in de regering worden we sowieso de risee van Europa.

Of hij in staat is capabele ministers te vinden is een kwestie van afwachten. Dat geldt dus ook met betrekking tot een eventuele minister van buitenlandse zaken.

Of deze miister dan welkom is in het buitenland is sterk afhankelijk van het aantal haarspeldbochten dat de heer Wilders nog gaat maken, de komende tijd (als hij in de regering komt, het is nog niet zover).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de PVV bij uitstek een minister van buitenlandse zaken kan leveren. Dan kan zij/hij in diverse landen uitleggen waarom emigratie naar ons land aan banden moet worden gelegd. Ook bevorderen dat er geen geld meer wordt gegeven aan Suriname en de Antillen. Wordt men daar ook eindelijk echt onafhankelijk, wat men daar zo graag wil. En dan wordt Nederland ook wat meer onafhankelijk. Iets wat de meeste nederlanders ook graag willen. We moeten een beetje af van onze symbiotische trekjes. Kwestie van gepaste afstand bewaren. De PVV kan dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen ministerpost die opgevuld kan worden door een PVVer.
Ik snap al niet dat je in de kamer kunt komen als je artikel 1 van de grondwet met voeten treedt.
Laat ze eerst eens oefenen als staddeelraadbestuurder in Madurodam.